Har just varit ute och plockat, kan liksom inte sluta, det klagas på att frysen och allt annat är fullt. Jag drömer om kantareller just nu. Hittade som sagt en kantarell som är femton cm i diagonalt. Har f.n ingen kamera, sonen har tagit den.
Till Hallon !
Vartnågonstans har du dina kantarellställen ? Jag läste just att du skrev att alla skall dela med sig så du kanske vill vara så snäll och berätta för alla oss andra var någonstans du hittar dina jättekantareller !
Säkert inte många som hittar så stora och många som du gör !
Igår när jag var på hemväg med lagom mängd i korgen kom jag till ett ställe där ingen plockat i år.
Med en par kilometer hem fyllde jag korgen med kantareller , sen fick jag helt sonika gå därifrån.
Gult gult gult överallt…13 cm var den största.Bilden ger inte riktig rättvisa åt situationen.
Men jag kan säga att korgen vägde en del.
En matta av gula kantareller
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.