Jag gör här ett nytt inlägg för att ingen ska behöva missa TV-programmet om svampar.
Programmet kommer att gå i Kunskapskanalen tisdagen den 17/10 klockan 20.00.
Jag lägger nedanför in ett litet utdrag från kunskapskanalens tablå som beskriver programmet. Se vidare http://www.kunskapskanalen.se
“Svamparnas underbara värld
Det finns ca 70 000 beskrivna svamparter. Vissa är mikroskopiskt små och andra jättestora. En del överlever bara en dag, medan andra lever i årtionden. Svampar ger oss läkemedel, gift, droger och delikata smakupplevelser. Följ med till svamparnas underbara värld. (Wunderbare Welt der Pilze)”
Enligt uppgift så kommer programmet även att innehålla ett inslag om goliatmusseron.
per d: Här pratar vi svamp, inte politik!
Var snäll och lägg ned din aggresiva och otrevliga ton. Vill du prata politik kan du söka dig till någon passande sida. För övrigt kan ja upplysa dig om att cirka 90 % av svenskarna betalar TV-licensen så dina synpunkter representeras inte av någon folkmajoritet. Den som söker fakta och kunskap gör det lämpligast vi Public service. Reklamkanalerna är knappast kända som några folkbildare.
Streck i debatten!
Till alla er som blir upprörda över per d:s inlägg: Svara inte! Det är bättre att tiga ihjäl dumma inlägg. Vi har i spaltmetrar redan debatterat internettroll, och för att undvika högvis av ovidkommande inlägg är det bättre att låta bli att svara. Puh.. suck.. från er moderator…
Har ledig kväll i morgon, kan någon tipsa mig om en trevlig aktivitet.Har ingen bil hemma så jag kan inte åka någon stans. Inget dyrt.Gärna något som kan avklaras från soffhörnet.Har skapliga glasögon o ny hörapparat. Vi har fått digitalbox. Kan någon ge mig ett tips.Intresserad av svamp.
Ja Tina,
“Jag gör här ett nytt inlägg för att ingen ska behöva missa TV-programmet om svampar.
Programmet kommer att gå i Kunskapskanalen tisdagen den 17/10 klockan 20.00.
Jag lägger nedanför in ett litet utdrag från kunskapskanalens tablå som beskriver programmet. Se vidare http://www.kunskapskanalen.se
“Svamparnas underbara värld
Det finns ca 70 000 beskrivna svamparter. Vissa är mikroskopiskt små och andra jättestora. En del överlever bara en dag, medan andra lever i årtionden. Svampar ger oss läkemedel, gift, droger och delikata smakupplevelser. Följ med till svamparnas underbara värld. (Wunderbare Welt der Pilze)”
Enligt uppgift så kommer programmet även att innehålla ett inslag om goliatmusseron.”
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.