0 418 visningar

27 svar

Svamp i kommande TV-program

Lena

12 okt 2006 kl. 22:08

Jag gör här ett nytt inlägg för att ingen ska behöva missa TV-programmet om svampar.

Programmet kommer att gå i Kunskapskanalen tisdagen den 17/10 klockan 20.00.

Jag lägger nedanför in ett litet utdrag från kunskapskanalens tablå som beskriver programmet. Se vidare http://www.kunskapskanalen.se

“Svamparnas underbara värld
Det finns ca 70 000 beskrivna svamparter. Vissa är mikroskopiskt små och andra jättestora. En del överlever bara en dag, medan andra lever i årtionden. Svampar ger oss läkemedel, gift, droger och delikata smakupplevelser. Följ med till svamparnas underbara värld. (Wunderbare Welt der Pilze)”

Enligt uppgift så kommer programmet även att innehålla ett inslag om goliatmusseron.

0

per d

12 okt 2006 kl. 22:15

ursäktamig, men ingen skall behöva missa programmwet säger du ! vad jag förstår kan inte alla se det även om de betalar tv licens till svt ! sannerligen rätt av ministrarna att ha vägrat betala tv licens till statstelevisonen !!

0

Nina A

12 okt 2006 kl. 22:19

Jättekul att du tipsar om sånt!
ibland missar man bra program och sitter där sedan med långnäsa i personalrummet när någon nämner programmet
snopet :)

politik har väl ett eget diskussionsforum ? :)

0

Martin G

12 okt 2006 kl. 22:24

per d: Här pratar vi svamp, inte politik!

Var snäll och lägg ned din aggresiva och otrevliga ton. Vill du prata politik kan du söka dig till någon passande sida. För övrigt kan ja upplysa dig om att cirka 90 % av svenskarna betalar TV-licensen så dina synpunkter representeras inte av någon folkmajoritet. Den som söker fakta och kunskap gör det lämpligast vi Public service. Reklamkanalerna är knappast kända som några folkbildare.

Streck i debatten!

0

klas jaederfeldt

12 okt 2006 kl. 22:29

i vilket program ?

0

Lena

12 okt 2006 kl. 22:31

Programmet heter “Mera natur”.

0

Men snälla alla!

Michael Krikorev

12 okt 2006 kl. 22:35

Till alla er som blir upprörda över per d:s inlägg: Svara inte! Det är bättre att tiga ihjäl dumma inlägg. Vi har i spaltmetrar redan debatterat internettroll, och för att undvika högvis av ovidkommande inlägg är det bättre att låta bli att svara. Puh.. suck.. från er moderator…

0

cicki

12 okt 2006 kl. 22:37

tack Lena för tipset. Eftersom jag bor utomlands, (som per d) ska jag be en kompis banda. Och du per d, lägg av! Ok, betalar inte licens i Belgien, du gör det inte heller i Danmark. Kan vi “fusktitta” på våra program i lugn och ro?????

0

Pettsson

13 okt 2006 kl. 18:06

Nu trycker jag upp detta så alla vet vad som väntar på tisdag.

0

Lena M

13 okt 2006 kl. 18:22

Jag antecknar !

0

Kerstin

14 okt 2006 kl. 08:08

Tackar för info. Allt för lätt att missa annars.

0

Hasse

14 okt 2006 kl. 19:32

Passar på att klicka upp denna påminnelse. Tisdagen närmar sig.

0

Hasse

14 okt 2006 kl. 19:32

Passar på att klicka upp denna påminnelse. Tisdagen närmar sig.

0

Pettsson

15 okt 2006 kl. 19:59

Nu är det bara 48 timmar kvar!

0

Maria G

16 okt 2006 kl. 09:01

I morgon är det dags.

0

Birgitta D

16 okt 2006 kl. 09:03

Är inte hemma tisdag kväll. Går programmet i repris?

0

Janne

16 okt 2006 kl. 16:50

Snart bara 24 timmar kvar nu.

0

Tina Nordberg

16 okt 2006 kl. 19:31

Har ledig kväll i morgon, kan någon tipsa mig om en trevlig aktivitet.Har ingen bil hemma så jag kan inte åka någon stans. Inget dyrt.Gärna något som kan avklaras från soffhörnet.Har skapliga glasögon o ny hörapparat. Vi har fått digitalbox. Kan någon ge mig ett tips.Intresserad av svamp.

0

Kristina

16 okt 2006 kl. 19:40

hmm… nä´jag kan inte komma på nå´t…

0

Tina N - Svamp i kommande TV-program

Carbon!

16 okt 2006 kl. 19:49

Ja Tina,
“Jag gör här ett nytt inlägg för att ingen ska behöva missa TV-programmet om svampar.

Programmet kommer att gå i Kunskapskanalen tisdagen den 17/10 klockan 20.00.

Jag lägger nedanför in ett litet utdrag från kunskapskanalens tablå som beskriver programmet. Se vidare http://www.kunskapskanalen.se

“Svamparnas underbara värld
Det finns ca 70 000 beskrivna svamparter. Vissa är mikroskopiskt små och andra jättestora. En del överlever bara en dag, medan andra lever i årtionden. Svampar ger oss läkemedel, gift, droger och delikata smakupplevelser. Följ med till svamparnas underbara värld. (Wunderbare Welt der Pilze)”

Enligt uppgift så kommer programmet även att innehålla ett inslag om goliatmusseron.”

0

Tina Nordberg

16 okt 2006 kl. 19:50

Å, tack. Fler tips?

0

Hasse

17 okt 2006 kl. 08:55

I kväll smäller det!

0

Hoffman

17 okt 2006 kl. 12:55

Ha ha! Som barn innan jul :-)
Och nej, jag ska inte heller missa det….

0

Förväntansfull

17 okt 2006 kl. 16:51

Nu är det bara tre timmar kvar!

0

Charina

17 okt 2006 kl. 16:54

Ska bli kul. Blev med “Boxerpaket” i fredags :))

0

Pettsson

17 okt 2006 kl. 18:37

En dryg timme kvar nu.

0

Susanne E

17 okt 2006 kl. 19:00

Jajjamensan! Som barn före julafton. Dags att paxa plats i tv-soffan och hålla koll på fjärren. En timme kvar…
Ha en trevlig stund alla!

0

Affe

17 okt 2006 kl. 22:12

Klart som korvspad att man missade det….
Var ute i skogen givetvis och satt troligen i bilen när det började.
Någon som spelat in det?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone