0 457 visningar

21 svar

ursäkta

per d

13 okt 2006 kl. 06:23

det har inte på något sätt varit mitt syfte att förstöra detta forum. men jag förstår att vissa här inte tycker om mitt sätt att skriva i vissa frågor. då jag inte vill vara den som orsakar att sidan måste införa ett system med moderator blir detta mitt sista inlägg här. kommer i fortsättningen bara att finnas här som läsare.

0

hanzzon

13 okt 2006 kl. 07:25

lägg av per..
klart du ska fortsätta skriva på SG. alla tar vi inlägg på olika sätt. vissa kanske tycker du är spydig, medan andra tycker du är rak och ärlig.
hinner tyvärr inte skriva mer just nu, då jag redan är försenad till jobbet.  :)
mvh

0

Snålis

13 okt 2006 kl. 07:58

Har vid flera tillfällen blivit kallad “idealistic fool” och det kanske jag är. Jag blev ledsen av ditt inlägg. Kan vi inte försöka vara vänner här på forumet? Dessutom ska jag prova ditt recept på kräftkanatrell (men med taggsvamp). Tror du man kan använda fårticka också?

0

Kenneth

13 okt 2006 kl. 08:10

Din ursäkt accepteras och måste faktiskt erkänna, att jag väntade på dina inlägg i hopp om att “få ge tillbaks” som svar på din attackerande attityd. Du har säkert mycket att ge i svampsammanhang och önskar därför i fortsättningen att få läsa om dina åsikter med mindre arrogans än den du ibland visat! Ha en bra dag!

0

olle

13 okt 2006 kl. 08:16

ok

0

lilla my

13 okt 2006 kl. 08:24

Hej Per D!

Fortsätt gärna skriva tycker jag, för det är ganska uppenbart att du kan en del :) och har något att bidra med.

Däremot skulle det vara roligare om du kunde vara lite lugnare när du svarar, och tänka över innan du skickar dina inlägg hur de är formulerade, så att ingen tror att du tycker illa om personen eller vill tala om att någon är dum… vi har alla olika kunskap, olika sätt att vara på och olika humor, men det finns plats för dig här på forumet också :)

0

Tina Nordberg

13 okt 2006 kl. 08:35

Håller med. Stanna kvar men med en trevligare ton.
Ha det gott o en skön helg.

0

Susanne E

13 okt 2006 kl. 08:57

Ursäkt accepteras.
Självklart skall du vara kvar på forumet och göra inlägg. Du har mycket att bidra med om både svampar och recept och läget i södern. Det vill jag inte vara utan.
Vad jag, och många andra, har tröttnat på är den arroganta tonen och det ständiga käftande. Och det gäller INTE bara dig. Det är bara att gå tillbaks till de många och långa trådar med elakt och ironiskt “munhuggande” som är så ointressant och tar sådan plats på forumet.
Du har bidragit till att folk börjat tröttna och det är bra att du kommit till insikt, men du har inte skapat “fenomenet” på egen hand och behöver inte alls ställa dig utanför.
Så, välkommen in igen! Du behöver inte vara pussenussig (som du uttryckte det) bara vara vänligare i tonen och hålla dig till ämnet.

0

Gunilla

13 okt 2006 kl. 09:11

Om per d slutar att håna och mästra alla andra blir det ju ingen munhuggning.

0

Göran H

13 okt 2006 kl. 10:51

per´s beslut kräver respekt.

0

hanzzon

13 okt 2006 kl. 10:52

åja gunilla. inte är det väl bara per som munhugger på forumet.
det finns fler kålsupare.
jag kan erkänna att jag munhuggits några gånger fast under annan signatur.  :)
mvh

0

klas jaederfeldt

13 okt 2006 kl. 10:56

häng kvar Per

0

Michael Krikorev

13 okt 2006 kl. 11:43

Det var inte meningen att skrämma bort dig per! Du är självklart välkommen att stanna kvar. Som moderator försöker jag att läsa igenom samtliga inlägg i forumet och då blir det snabbt tröttsamt med allt käftande om saker som inte hör till ämnet, därav min reaktion. Och som Susanne säger så är det inte du som “skapat fenomenet”, så ta inte åt dig äran för att jag ska införa moderatorer på forumet, det var påtänkt långt innan du dök upp :-)

0

Andreas

13 okt 2006 kl. 12:37

Ursäkt godtagen. Rakryggat att be om ursäkt, per, det var strongt av dig! Du har inte förstört forumet, och som andra säger, visst finns det många andra än du som också bidragit till relativt dålig stämning ibland. Jag tycker också du ska vara kvar, då det är uppenbart att du är svampkunning! För allas skull ber jag dig dock bara komma ihåg att “Säga vad man tycker och vara rak” inte behöver innebära att man går fram som en slåttermaskin och gör folk arga och ledsna, det finns hövliga och *trevliga* sätt att vara rakryggad och säga till när man tycker någon har fel också! Och att kunna samt bruka det, det är en uppskattad egenskap, i alla fall av mig!

Hoppas du beslutar dig för att stanna.

0

Åsa

13 okt 2006 kl. 12:40

Jag måste ju ändå säga att per d onekligen får en att dra på smilbandet

0

skivlingen

13 okt 2006 kl. 14:31

OK Hej då!

0

per d

13 okt 2006 kl. 15:11

ok, så fortsätter jag att skriva då, vill försöka leva upp till de goda råden !
har förresten just kommit hem från min 8 timmars, weekly, svamptur, 2 timmar resa och 6 timmar i skogen. 8 gk blandat av karl johan, kantarell och trattkantarell. så något märkligt, bland alla trattkantareller växte 7-8 st trattkanttarell som var helt gula utan tillstymmelse till något brunt i.  någon som vet vad det kan vara ? genmanipulerad trattkantarell eller ?

0

Gula trattkantareller

Snålis

13 okt 2006 kl. 15:15

Hej Per!
Hittade sådana för något år sedan och fick till svar här på guiden att svamparna ibland kan sakna pigment och då är de helt gula. Kommer i och för sig inte ihåg om det verkligen var trattkantareller eller om det var rödgul trumpetsvamp. Men helt gula var de i alla fall.

0

Gula trattkantareller

Kristina

13 okt 2006 kl. 16:47

Jag har läst att både rödgul trumpetsvamp och trattkantarell kan sakna ett pigment och då bli enfärgade.
Grattis till “skörden”, Per!

/Kristina

0

Per

Lena M

13 okt 2006 kl. 17:03

Jag hade inte tänkt att svara på detta inlägg, men är det så att du verkligen slutar med att kritisera andra så är det okey att du kommer tillbaka. Du gjorde ett grovt påhopp på mig tidigare och många har du sårat, men jag har också sett några positiva inlägg av dig, faktiskt riktigt trevliga.
Om du fortsätter så blir det mycket roligare att titta in på svampguiden.
Och till den som skrev att han också hade ” käftat ” under annan signatur. Det tycker jag är fegt, stå för dina åsikter och göm dig inte under annat namn.
Men nu nalkas helgen, så god tur till er alla som skall ut i skogarna.

0

Per, Lena M

per d

13 okt 2006 kl. 17:12

Tack, lena m !!

0

lena m

hanzzon

13 okt 2006 kl. 19:16

välkommen till internetvärlden.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone