Nu är det inte mer än 1, 5 timmes arebete kvar tills jag beger mig ut i skogarna igen- har trånat hela veckan efter att få komma ut. Man borde snart införa samma “ledigheter” som för älgjakten för svampjakten så man kan få njuta ohejdat av att bara vara ute i skogen istället för att sitta fastlåst vid skrivbordet så här års.
Nu hör jag kantarellerna Ropa!
Jajamensan- förra helgen stötte jag på ett “grymt” ställe- hittade 40 liter stora trattisar sen slutade jag plocka- massor med rödgultrumpet och över 60 liter svart trumpet- samt en halvkorg gula kantareller- man blir ju tossig och kan inte sluta samla mer trots att frysen svämmat över redan i Augusti av all KarlJohan
Irene- mest som skoj- har många kunder i mitt arbete i Norra Sverige- och där finns inte en kotte på kontoren så här års så det är mest att vänta på jobbet tills älgjakten är över…
Ja har faktiskt funderat allvarligt på att ta semester under oktober enkom för svampens skull- frågan äär vääl vad ressten av familjen tycker…
Jag har ett par av mina favoritställen i dina trakter, innanför Brattfors.. Med mina arbetstider har vi inte så mycket tid att spela på innan snön och kylan kommer på allvar, är jag rädd. Men någon förmiddag i början av nästa vecka är det fortfarande möjligt att komma ut för min del.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.