Din rakryggade ursäkt gläder nog oss alla, (tänk om alla politiker vore sådana!) och detta är ju en SVAMPguide och inte en SPRÅKguide. Är själv lite “språkpolis”, men skulle aldrig drömma om att polisa här.
Retorik är svårt och HUR man säger något är också viktigt, därför kan man lättare missförstå det skrivna ordet.
Jag är övertygad om, att om någon du tyckte väldigt mycket om skulle kalla dig Pelle-lille så skulle du inte snörpa på munnen och säga “Hur många gånger skall jag hehöva säga att jag heter per!” Ett forum skall ha högt i tak, vi finns ju här för att hjälpa, tipsa, inspirera varandra, få roliga kontakter och ha KUL!
P.S. Ta gärna en ny signatur så slipper nytillkomna reta sig på det som varit och tjata upp gamla trådar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.