En ny dag har grytt som jag börjar med att fråga, är det någon som vet vad Joachim Krumelide tagit vägen ?
En skåning som var mycket duktig på svamp och som hjälpte mig med ” skicka bilder “.Kanske någon i Puggehattarna vet.
(Irene och han slet verkligen hårt med mig tills jag lyckades få till det.)
Hej!
Sökte på hans namn på Google o fann en rapport från honom där, http://www.puggehatten.se/finds/bottom.asp
Kankse att han e mer aktiv i puggehatten nu än här? Såg även att han var sekreterare där, mejla o be att han kommer tillbaka vetja:)
Hej!
Vill ni verkligen ha tag i Joachim Krumlinde så finns det en mejladress under Bli medlem på Puggehattens hemsida till en Ulf, skriv o fråga honom. Skriv att ni har en efterlysning på en person som svampguidens forum saknar :)
Vem vet han kanske blir jätteglad att vara uppskattad o saknad o kommer tillbaka till oss.
Hej Lena och ni andra.
Jag har just kommit hem efter drygt en vecka i Österrike och fann att ni undrade vart jag tagit vägen.
Jag har varit bortrest en del i höst, förutom nu sist i Österrike, var jag i Polen i september. Den tid som blivit över hemma har jag hellre tillbringat i svampskogen i stället för vid datorn.
Men jag har varit på svampguiden lite då och då, men eftersom det har varit så många bidrag, och svårt att följa alla trådarna, så har jag inte gjort några inlägg själv.
I Polen var det mycket svamp och många aktiva svamplockare. På söndageftermiddagen fanns det fullt med svampförsäljare längs vägarna, troligen vanliga löneaebetare som försökte göra lite extraförtjänster. Mest såldes soppar av många olika slag, samt blodriskor, som det också fanns gott om i barrskogarna vid Östersjön.
I Österrike hittade jag inte mycket svamp. Dock råkade jag komma rätt in i en svamputställning (troligen hade det varit en svampexkursion) i en liten by utanför Graz. Där hade man bl a hittat kungssopp (Boletus regius), som jag inte tror finns i Sverige, men finns sällsynt i Mellan- och Sydeuropa. Bifogar bild.
Hej Joachim, kul att du kommit tillrätta, jag har funderat om du flyttat, varit sjuk eller…
Förstår att du heller vill vara i skogen, ja det är många besökare så jag hinner inte sätta mig in i allt. Man får sovra ! Men snart är säsongen slut för min del, ni skåningar har tiden för er.
Ha det bra.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.