0 269 visningar

7 svar

Är detta kantarell

Kjell

15 okt 2006 kl. 19:29

Är det här kantarell?

0

Lena M

15 okt 2006 kl. 19:33

Oj ! Inte vet jag vad du hittat, men absolut inte kantareller. invänta svar från våra expertiser.

0

Tony S

15 okt 2006 kl. 19:49

Det ser ut att vara senapskremla. Oätlig.

0

KJell

15 okt 2006 kl. 20:16

Hur känner man igen kantarellen och var hittar man den?

0

Nina H

15 okt 2006 kl. 20:20

Kolla här
http://svampguiden.com/art/visa/Cantharellus_cibarius
Om du är så osäker kanske du skall be att få följa med någon som kan lite mer om svampar.

0

Tony S

Kenneth

16 okt 2006 kl. 12:40

Kan det inte vara en medfaren gulkremla? Jag har sett många versioner bland gulkremlorna! Kan man med hjälp av ett smakprov avgöra vilkendera det är fråga om? Har aldrig smakat på en senapskremla!...tror jag!

0

Maya K. I.

16 okt 2006 kl. 15:39

I databasen står det att kantareller inte finns i Norrlands inland, men jag har plockat gula kantareller i flera års tid i inlandet.

0

kobran

16 okt 2006 kl. 16:07

har oxå hittat kremlor som vid första anblicken ovanifrån kan se ut som en medfaren kantarell, mycket lika den på bilderna faktiskt!
Dock känner man igen dem på konsistens och skivorna, som är av helt annan art än kantarellens.
Jag brukar också tro på gulkremla i det läget. Mild gulkremla äter jag, men inte den skarpa, är det den som även kallas senapskremla?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone