Hej alla svampéntusiaster!
Har fått ett nytt intresse, plocka svamp. Var ute för första gången förra söndagen på väldigt många år. Vad roligt det var. Nu undrar jag hur länge till kan det finnas vanliga samt trattkantareller till?? Bor i Göteborgstrakten.
Hösten 2004 plockade jag gula kantareller omkring den 12 November och trattkantareller i anslutning till 1:a advent. Jag bor 11 mil norr om Göteborg vid gullmarsfjorden.Provade även plocka helt djupfrysta trattkantareller lite senare och det gick utmärkt. Dom var som nya efter en stund på tidningar i rumstemperatur.
Trattkantarellerna finns ända till Jul- oavsett frost- de verkar klara en del minusgrader bara det tinar på pdagarna. Det verkar desutoms som om säsongen för vanliga kantareller, svarttrumpet osv är ovanligt lång i år pg av det milda vädret- hittar massor av båda i Sthlmstrakten
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.