I dag är det kallt här i Åkersberga…än så länge kan jag plocka på som vanligt, men snart blir det minusgrader? Finns det några svampar, förutom trattkantareller, som jag kan plocka? Dvs inte för lätta att förväxla med giftsvampar??? Jag tycker det vore så kul att knalla ut och leta i snön :=)
du har ju altid chans att plocka vinternagelskivling eller vinterskivling som den också heter, Gul skivling med mörkbrun fot och vita skivor, växer på ved, fryser till vid kyla fortsätter växa vid plusgrader, kan plockas tills februari, odlad form i affär heter Enoki (tror jag)
Jepp!..en riktig “rörnörd” som ballar ur fullständigt på fredagens nattmatch (mot Bollnäs), avverkat diverse portföljer, född och uppväxt ett stenkast bredvid planen, och i sedvanlig ordning sedan cupens begynnelse - utan röst första måndagen i november varje år…:-)..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.