0 239 visningar

12 svar

Snällhet lönar sig

Nina H

16 okt 2006 kl. 12:14

Skulle “curla” yngste sonen som brutit armen till orientering idag. Det skulle ta en ½timme så jag väntade - med svampkorgen. Tänkte det var ofarligt att gå i skogen med tjoande högstadieungdomar.
Vilken belöning! Och hade de inte gått vilse så hade jag aldrig hittat de svarta!

0

Annette Landin

16 okt 2006 kl. 12:19

:=) Stackarn! Jag blir jätteglad om du kommer! I fredags hittade vi massor, massor, massor av svart trumpet, så du kommer bli som en hamster, dvs nivån över ekorre!!!

0

Trumpelisa

16 okt 2006 kl. 12:25

Vad jag blir avundsjuk på er som hittar svart trumpetsvamp. Har också hittat, men dem kan man räkna på båda händernas fingrar och fötternas tår. Ser lite ynkligt ut när man torkat och lagt i burk.

0

Annette Landin

16 okt 2006 kl. 12:41

Trumpelisa, du är välkommen du med :=)

0

Trumpelisa

16 okt 2006 kl. 12:59

Vad snäll du är. Det skulle jag hemskt gärna göra. Hur gå vidare. Vet ju inte var du finns, när du har möjlighet osv. Känner nästan att jag tränger mig på, men det är ju så kul med svamp och att träffa andra lika “knasiga” människor.

0

Kurt

16 okt 2006 kl. 13:07

Det lönar sig alltid att gå i skogen, hur skall man annars hitta nya svampställen?

0

Annette Landin

16 okt 2006 kl. 13:08

“mina svampar” finns i Åkersberga, norr om Stockholm. Vi har tänkt att träffas på fredag.

0

Trumpelisa

16 okt 2006 kl. 16:17

Hej igen Annette (och Nina H, som startade tråden)
Måste kolla om jag kan ta ledigt på fredag. Själv bor jag i Nyköping så jag får väl ta reda på tågtider och sånt också.
Återkommer så snart jag vet mer.

0

kobran

16 okt 2006 kl. 16:24

lite svårt att hänga med i stockholmssnacket, men ett förstår jag!

Du hittade det som finns på bilden!

Grattis!

0

Annette Landin

16 okt 2006 kl. 16:56

Du är välkommen. Jag kan från 8.15 fram till 15, 00 ca.

0

Svart trumpet

Christina

16 okt 2006 kl. 17:46

Har under en tid följt Annette och andra som lyckas hitta svart trumpetsvamp. Har inte lyckats hitta dessa. Traskade i skog och hagar i Gate i helgen och fann bara gula kantareller.

0

Svart trumpet

Annette Landin

16 okt 2006 kl. 17:50

i Gate som i Gate hus…eller Gäjt house…jag har funderat på korsningen vid linderydshage, tidaholmskorset…är det inte hassel där???

0

Svart trumpet

Nina H

16 okt 2006 kl. 20:02

De som jag hittade idag växte i djup mossa mellan 1 dött träd som jag inte kunde se vad det var, (kanske en) och två taniga aspar. Det låg massor med döda kvistar och svarta löv över så jag fick röja upp ordentlig för att komma åt dem. Såg den första av en slump när jag böjde mig ner för att ta en trattis.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone