0 298 visningar

9 svar

Rödgul trumpet

Cicci

16 okt 2006 kl. 19:18

Jag blir galen. Alla skriver om all rödgul trumpet som dom hittat och jag letar och letar. Bor jag på fel ställe, Tullinge utanför Stockholm. Jag har inte hittat en enda i år. Är det ett dåligt år eller. Men samtidigt verkar det inte som det efter alla inlägg.

0

Annette Landin

16 okt 2006 kl. 19:20

Jag hade för ca 3-4 veckor sedan, sen försvann de helt och har bara kommit åter mycket sparsamt. Där växer nu bara trattkantareller, och ett fåtal rödgula…åkersberga som fö vimlar av svamp…

0

Cicci

16 okt 2006 kl. 19:23

Skumt, jag brukar annars plocka ganska mycket rödgul. Men då kanske det inte bara det är här som det är ont om dom. Verkar som det är väldigt olika på olika ställen. Synd att ni inte har där heller annars hade jag kommit och våldgästat eran skog :)

0

k

16 okt 2006 kl. 22:28

åk till tullgarnsnäs, eller fråga margit vetja

0

Cicci

16 okt 2006 kl. 22:35

Tjenare K. Du om någon vet väl att det inte är läge att fråga Margit hi, hi. Tror inte att jag skulle få ur henne något fastän jag visade mitt bästisställe med kantareller för henne. Kan vi inte ha någon extrautflykt, jag är sjukskriven och behöver komma ut och tänka på något annat och få frisk luft.

0

Hallon

16 okt 2006 kl. 23:35

Här på Tjörn har jag plockat en hel del idag men det är inte lika mycket som förra året

0

Christian Nilson

17 okt 2006 kl. 09:42

det finns massor i Huddinge/Farsta /Haninge så de finns nog där du är oxå- kolla längs kärrkanterr eller i närheten av bäckar

0

Cicci

17 okt 2006 kl. 10:03

Tack, tack för tipsen. Jag får väl ge mig ut igen och göra ett nytt försök.

0

Kurt

18 okt 2006 kl. 07:15

När man letar trattkantareller så får man gå och titta i marken hela tiden, När man letar rödgul trumpetsvamp så behöver man bara leta efter riktigt fuktiga områden, däremellan kan man gå lite raskare!

0

Grethe F

18 okt 2006 kl. 19:53

Hej jad undrar om någon vet om dom finns i Skåne jag har leted så mycket efter dom utan att hitta någon bor i Helsingborgtrakten

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone