Cicki SVARA
Hej Cicki- du bor ju tydlligen i mina trakter( stuvsta)- har du lust att ha sällskap i skogen ngn gång så hör av dig- ganska duktig på svamp men inte proffs- brukar hitta MYCKET dock pga av att jag är duktig på att “läsa” skogen.
Har svårt att locka ut sonen som fyllt 16 och har andra intressen nu och frun tycker att det är obekvämt att gå i högklackat i skogen( italienska:)
Hej Christian! Är det mig du vill ha svar av :) Trodde ju hela tiden du menade Cicki. Självklart vill jag gå i skogen med dig om du vill ha sällis. Jag bor i Tullinge och det var därför jag inte reagerade när du skrev Stuvsta, trodde att du menade att den här “Cicki” bodde där.
Ja det var dig- jag såg fel på Cicki å Cicci!
Tänkte ta mig ut i helgen vet ej än om det blir lördag eller Söndag
-Vart brukar du plocka?
Jag har ett par riktigt bra ställen mellan Huddinge/Haninge
samt mellan Stuvsta och Farsta Strand men det är ju alltid kul att hitta nya ställen- vi kanske kan byta- ena gången på dina ställen nästa på mina
Låter som en bra idé med att byta skog med varann. Jag brukar vara ganska mycket i Vistätraskogen vid Flemmingsberg. Sen brukar jag vara uppe i skogarna vid F18 i Tullinge. Dock vet jag inte om jag kan komma ifrån i helgen men jag ska ha det i tanke så om jag kan så går jag gärna med. Ska ut med en skolklass i morgon och undervisa lite om svamp, inget avancerat alls utan bara grunderna. Jag är inte speciellt duktig ännu så det är mer för att komma ut i skogen med barnen. Lära dom att man inte plockar i plastpåse, gå igenom sopp- tagg- och skivling och visa dom lite papper som är gjort av svamp samt lite garn som är färgat av svamp. Mest för att kanske väcka ett intresse och visa att man kan göra annat med svamp än att bara äta den. Som avslutning ska vi äta svamppizza som jag ska laga till ikväll ifrån Pelle Holmbergs kokbok.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.