Linda, som sagt det bara händer ! Jag snubblade över en sådan tidigare på säsongen och har tittat efter flera, men nej. Men det är väl lite av tjusningen att inte veta, att få söka. Tycker det är lite tråkigt att bara stå och plocka, som man nu kan göra med trattkantareller och tidigare annan svamp.
Förra året hittade jag den första under ett trattkantarell pass. Detta året har jag slumpartat hittat 5 st, varav 2 växte med knappt en tvärställd hands mellanrum. Gissa om jag njutit i år….
Har dessutom provat lite olika sätt att ta tillvara på dom. Har torkat, förvällt och fryst in som dom var. Har ännu ej provat någon av dom men det kommer senare i höst.
det är lönlöst att bara leta efter den, ungefär som att finna “rätt” trisslott!, när man minst anar det får man syn på något märkligt i svampväg och jag tror inte på att finna flera inte i det formatet (4hg) och inuti bodde stora skalbaggar, blev inte mycket kvar när den blev förvälld!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.