Ingrid&Andreas
18 okt 2006 kl. 03:34
Letar för fullt efter dessa svampar på Söderåsen, senast i dag, men dat fanns inte det minsta spår på mina vanliga stälen, verkade väldigt torrt och dött (mellan Krika och Klöva hallar) en annan svamp som jag också saknar är Stor Riddarmusseron och Streckmusseron. Dessa fanns det inte heller någon skymt av. Finns det någon här som plockat dessa arter på “åsen” ?
Hej Affe
tack för ditt svar. Du kan händelsevis inte tipsa om någon annan plats för svart trumpet (utan att avslöja dina ställen) där jag kan leta i Klippantrakten. Har du hittat mycket trattisar i år? jag har inte hittat en enda men den vanliga gula kantarellen har det varit ovanligt gott om.
Önskar att jag kunde tipsa om svart trumpet, men tyvärr så har jag inget ställe alls. Letar själv och det är första året efter svart trumpet.
Än så länge har det inte blivit så våldsamt mycket trattkantareller, var en del tidigare men dom “försvann”. Däremot har jag hittat en hel del nytt på gång. Runt Örkelljungatrakten och Lärkesholmssjön har jag hittat en hel del.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.