Nu har jag gjort det!
Skapat en mailinglista för oss som håller på med hantverk.
Ni som anmält intresse och vill vara med…....
gå till
http://uk.groups.yahoo.com/group/hantverkare
Mailadressen till listan är
hantverkare@yahoogroups.co.uk
Skulle nåt strula så går det alltid att maila mej på vargkramare@hotmail.com.
Hoppas vi blir ett gäng nu.
Hej alla hempulare, vad tog ni vägen ?
En egen sida för oss som håller på med olika hantverk. En sida där vi kan tipsa varandra var man kan hitta bra återförsäljare på material, ge varandra inspiration och ideer. Lägg gärna in bilder på era alster och en kort presentation. Hälsningar Lena, med främst silversmide, vävning, sömnad.
P.s. frågor, maila Helena D.s
Nä det är inte jag som är så duktig.
Det är min mamma.
På min hemsida http://www.geocities.com/skogsraets och länken korgar så finns det flera av hennes alster.
Hon är så otroligt duktig!!!
Nix du anmäler dej via
http://uk.groups.yahoo.com/group/hantverkare.
Mailadressen använder du när du ska skicka mail till listan.
Det fungerar ungefär som forumet här fast via mail istället.
Välkommen!!!!
Kommer ni ihåg när jag skulle lära mig skicka bilder ? Oj, oj, oj !
Nu är det nya utmaningar, men varför inte testa var gränserna går med fattningsförmågan.(hjälp Helena )
Ficka föresten en ny mobiltelefon förra veckan, vad göra ?
Jo, säkrast att ha den avstängd.
Har förstått att jag skule ha levt under stenåldern, eller varit indian och skickat upp röksinglaler.
Men nu till vad det handlar om, hantverkssajten, va kul att fler och fler ansluter sig så att vi har något att göra i väntan på nästa svampsäsong, alltid kan vi tillföra varandra något, det tror jag.
Och TACK till alla för en suverän
säsong, till alla “experter” som troget försökt att hjälpa oss. Främst mig, med dåliga bilder, skall försöka att lära mig det också.
Oooooops svår fråga.
Men det är ju ett hantverk självklart.
Listan kom av att jag och Lena M spånade om det per mail. Det verkar vara många på detta forum som pysslar med olika hantverk när vi inte plockar svamp.
Självklart är alla välkomna. Oavsett man bygger hus, virkar dukar eller vad man nu kan tänkas pyssla med.
HEJ HELENA , ÄR DU VAKEN ÄN"NU ?
Naturligtvis är du ” mycket” välkommen Rolf. Och det var en annan man som höll på med näver /trä, dig vil vi också ha med. Ja, alla som pysslar med något slags hantverk. Kan även gälla svamp. Svampfärgning /svampkrydda . Och Anita , tror jag att ditt namn var, som målade så fina akvareller av svampar. Hör av dig !
Du är så välkommen!!!!!!
Jag hoppas att många registrerar sej nu.
Intresset är ju stort men registreringarna på listan få.
http://uk.groups.yahoo.com/group/hantverkare ska ni in på för att registera er som medlemmar.
Det är något skumt. Har skickat flera mail till vargkramaradressen via yahoosidan. När jag nu skulle kolla fick jag upp att jag inte kan skicka mail till den adressen. Får nog a hjälp i morgon av någon med bättre kunskap. Har fått bekräftelse annars att jag r registrerad på groupmailet.
Hej alla som funderat på hantverkslistan, det är inte lätt att ansluta sig har jag märkt, men Helena har efter lite mödor löst det, så har ni problem maila henne, för nu kör vi igång.
Nej, vi har INTE glömt svampguiden, den ligger oss “varmt” om hjärtat, den kommer vi att besöka alltjämt. Även om vi inte har så mycket att tillföra i snart november så kan man alltid ta lärdom av andras spörsmål. ( och trätor som jag läser om )
Just det…....
Var är alla ni som anmälde intresse?
Listan finns nu och vi har blivit några medlemmar.
Men flera är välkomna.
Tror inte att nån av oss har en tanke på att överge Svampguiden.
Listan är ett diskussionsforum per mail för oss som pysslar med nåt hantverk.
Vad lägger ni i begreppet “HANTVERKARE”? Far min var skomakare. Själv håller jag på att montera tímmerkåkar. Är vi “Hantverkare”? Eller är uttrycket förbehållet de som tycker att de tillhåller någon form av “konsthantverkare”?
USCH!!
Ursäkta men vad menar du med USCH??
Självklart är det du räknat upp hantverk.
Vi som finns på listan just nu håller på¨med vad som kan kallas konsthantverk. Detta utan att på något sätt se ner på de som är skomakare, murare, smeder osv….
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.