Om du går in på rubriken som heter Rapporter här intill så kan du välja Sök bland alla svamprapporter. Klicka på den så kommer du till en sida där du kan välja olika alternativ. I rutan Alla grupper väljer du Matsvampar. I Alla landskap väljer du Skåne. I rutan Alla månader - välj oktober, och i Alla år, välj 2006. Klicka på SÖK. Nu får du snart upp en sida med alla rapporter från oktober i Skåne. Där kan du se var andra har hittat svamp och vilka sorter. Du ser snart om det verkar som om kantarellerna börjar ta slut. Lycka till, det tar några år innan man lär sig sina ställen så ge inte upp!
Igår hittade jag ett par små gula kantareller, bor strax norr om Stockholm, men det är nog slut med det nu. Hoppas du plockar annat än kantareller. Fortfarande finns det gott om taggsvamp och trattkantareller och svart trumpetsvamp. Och mycket annat som inte jag lärt mig än.
Här i Dalarna hittar man fortfarnade en och annan. Flera rejält stora, men också flera i dåligt skick, så nog “sjunger det på sista versen”.
Grethe, om du tittar på Annette Landins tråd “Vad ska jag plocka i vinter” så får du många förslag på vad man kan plocka ända in i decemper-om du skulle vara intresserad av annat, förstås.
Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.