0 243 visningar

6 svar

kantarell

Grethe F

18 okt 2006 kl. 19:34

Hej jag yndrar om där stadig finns mycket med kantarell ute i skogarna her i Skåne hettar jag inte mycket

0

Grethe F

18 okt 2006 kl. 19:35

Undrar ska det vara

0

Nina H

18 okt 2006 kl. 20:08

Om du går in på rubriken som heter Rapporter här intill så kan du välja Sök bland alla svamprapporter. Klicka på den så kommer du till en sida där du kan välja olika alternativ. I rutan Alla grupper väljer du Matsvampar. I Alla landskap väljer du Skåne. I rutan Alla månader - välj oktober, och i Alla år, välj 2006. Klicka på SÖK. Nu får du snart upp en sida med alla rapporter från oktober i Skåne. Där kan du se var andra har hittat svamp och vilka sorter. Du ser snart om det verkar som om kantarellerna börjar ta slut. Lycka till, det tar några år innan man lär sig sina ställen så ge inte upp!

0

Grethe F

18 okt 2006 kl. 20:11

Tack for hjälpen jag har faktisk en del ställen problemet i Skåne är att man får dela dom med månge, och det verkar som om det börjar att ta slut men jag är intereseret i om der finns kantareller i hele Sverige nu det är ovanligt sent på året tyckar jag

0

Nina H

18 okt 2006 kl. 20:41

Igår hittade jag ett par små gula kantareller, bor strax norr om Stockholm, men det är nog slut med det nu. Hoppas du plockar annat än kantareller. Fortfarande finns det gott om taggsvamp och trattkantareller och svart trumpetsvamp. Och mycket annat som inte jag lärt mig än.

0

Helena A

19 okt 2006 kl. 07:32

Här i Sörmland är det fortfarande väldigt gott om kantareller.
Ser inte ut att komma så mycket nytt, men de som finns är stora och väldigt fina.

0

Susanne E

19 okt 2006 kl. 07:41

Här i Dalarna hittar man fortfarnade en och annan. Flera rejält stora, men också flera i dåligt skick, så nog “sjunger det på sista versen”.
Grethe, om du tittar på Annette Landins tråd “Vad ska jag plocka i vinter” så får du många förslag på vad man kan plocka ända in i decemper-om du skulle vara intresserad av annat, förstås.
Lycka till!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone