Hejsan, vilken fin hemsida du har. Vi bor i Hörnefors och har sommarställe i Västansjö, Bjurholm. En liten by med fem gårdar och en liten sjö med öring, vi kan stå på vår gräsmatta och fiska upp vår middag om vi har tur. Skulle vara kul att träffas, för du verkar ju vara väldigt kunnig, jag är mest hemma på kantareller, soppar tickor, taggsvamp samt murklor. Nu i höst är jag tyvärr uppbokad nästan vareda helg. Har äntligen fått plats åt mamma på äldreboende i Hörnefors så där går ju en hel helg till flytten, en helg ska vi flytta Dartklubben i Hörnefors och en helg blir det att vintra i Västansjö. Så det är mycket nu, men vi får väl hålla kontakten. Mvh Maya
Kul att höra från dig. Du kan väl maila mig gunhild.nyberg@kadisnet.se Jag plockar de mesta svamparna på tallhedarna vid Lögdeälven strax utanför Bjurholm (har stuga där), det brukar finnas gott om goliat, karljohan, sandsopp m.fl.där.
Jag kommer gärna och fiskar öring.
Hej Gunhild. Kul att höra av dig. Skulle vara jättekul att en enda gång få hitta en goliat. Då vi hade kvar hunden (en trevägskorsning mellan Collie, K eeshond och Samojed, världens goaste, saknar henne mycket) var vi ute för jämnan och letade, men hittade bara dom vanliga svamparna. Mitt mail har jag till jobbet, maj-britt.kack@volvo.com eftesom Guuben sitter mycket på vår dator hemma.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.