Hej alla!
Jag har hittat mycket sillkremla den här hösten och har provat receptet som Micke K har här på receptsidan “dillstuvad sillkremla”. Jättegott men jag efterlyser fler recept för just sillkremlan. Någon som har några recept eller någon länk? Jag har båder fryst in och torkat sillkremlorna. Jättegod svamp!
Jag har aldrig varken hittat eller tillagat sillkremla (avis!) men jag skulle kunna tänka mig att en soppa med ganska mycket grädde i skulle vara gott. Det borde gå att följa i stort sett vilket svampsopperecept som helst som innehåller grädde. Spetsa med lite dill också för den goda smakens skull.
Varför inte servera den dekorerad med några räkor och sedan slå i en skvätt mousserande vitt vin i varje tallrik vid serveringen? Har själv blivit serverad kräftsoppa på det sättet och det var både överraskande och alldeles för små portioner!
Hur avundsjuk kan man bli egentligen? Jag brukar ha massor av sillisar varje höst bara ca 100 m från mitt hus. I år har det dock varit för torrt. Har bara hittat 2 st på hela hösten. Jag har lite torkade sillkremlor kvar men inget går upp mot färska sådana, allrahelst dillstuvade.
Lyckost!!!
Jag får fortsätta att drömma till nästa höst och titta på bilder…..
Olika färger i min skog
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.