0 320 visningar

8 svar

Massor!

Jocke

21 okt 2006 kl. 19:42

Var ute på en vanlig svampletartur på MC:n, jättebra, för då får man åka & samtidigt hitta svamp!
Idag , i regnet, hittade jag massor av trattisar & gul kanrarell.Jag skriver gul pga att det var varken grå eller krus.
Så, till det jag ville säga, det finns MASSOR med svamp i Boråsområdet just nu!
Dock ej den svårhittade Svarta Trumpetsvampen, kan jag inte få hitta några!!

0

Lena B

21 okt 2006 kl. 21:16

Jag brukar också åka och plocka svamp, men från bilen ! Har en jeep och åker på små, små traktorvägar hängandes ut genom fönsterrutan och med ettan i med ena foten på bromsen. Det växer massor av kantareller utmed dessa vägar. Det är verkligen spännande att leta svamp på detta sätt och samtidigt ta in på små vägar där man inte vet vart man hamnar.

0

Annika Eriksson

21 okt 2006 kl. 21:24

Härligt, då är vi tre..på tallmovägarna har jag till och med dörren öppen för att kunna se rakt ned på kanterna mellan grusväg och lavtäcket när jag plockar gråtickor..:-).

0

Det värsta var

Lena B

21 okt 2006 kl. 21:42

Det värsta var när jag en gång åkte på en väg där jag inte trodde det fanns nån mer idiodisk människa att åka på en så liten så kallad väg mötte en bil. det var bara en tillfällighet att jag tittade upp-rakt fram istället för att hänga med halva kroppen utanför rutan stirandes neråt- sidan letandes efter kantareller.
Jag blev så förvånad att jag styrde bilen rakt ut i skogen. Tur att jag hade en jeep, annars skulle nog hela underredet på bilen blivit förstört. Den andra tokiga människan i den andra bilen skakade på huvudet och gjorde arga miner åt mig, vilket visar att det var ingen förstående idiotisk svampplockare som jag.Jag tror det var en älgjägare.

0

Det värsta var

Lena B

21 okt 2006 kl. 21:46

Kanske skulle man kunna skriva en bok om sina tokiga svamp-plockar-historier !  Tex när jag absolut skulle in på en väg som inte var en väg (fick ett infall om att där finns det svamp)och bilen kanade nerför en slänt och blev alldeles bucklig !

0

Limerick

Irene A

21 okt 2006 kl. 21:55

Dåliga rim, jag vet..
men historien är i alla fall sann:

Ett par var på åktur i en Renault.
När hon tyckte det pockade på,
hon bad: “Får jag slå en drill”?
Så de stannade till.
Ut i skogen hon började gå.

Hon kom tillbaka, ja gissa,
med svamp, dom får man ej missa.
De fortsatte åka i en minut,
sen brast hon ut:
“Kan du stanna, jag glömde att kissa!”

0

och här är min förrförra

Annika Eriksson

21 okt 2006 kl. 21:59

..många tallstubbar har det blivit genom åren, däckkontot rockar fett..fniss fniss..

0

och här är min förrförra

Maya K. I.

22 okt 2006 kl. 20:54

Då är vi minst fyra. Ibland kör nån om mej och signalerar, för jag kryper ju fram med bilen och har huvudet utanför bilrutan. Hoppas att inte snuten ser dom här inläggen.

0

och här är min förrförra

Kurt

23 okt 2006 kl. 08:21

Man kan ju tillägga att man varken får köra MC eller jeep på andras skogsvägar, om man inte har markägarens tillstånd.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone