0 263 visningar

14 svar

Trögnavigerat?

En som aldrig frågat förr

22 okt 2006 kl. 20:35

Av alla sajter jag brukar besöka är denna den mest trögnavigerade. Vad kan det bero på? Ibland är det så segt att man inte orkar vänta. Är jag ensam om detta problem?

0

Lena Strömstad

22 okt 2006 kl. 20:54

Nä, det har varit trögt för mig oxå ett tag.
Skulle vara intressant att få reda på varför.

0

EvaCarina

22 okt 2006 kl. 21:46

Samma sak för mig med. För det mesta är det då det är många besökare enligt räknaren, men ibland är det väldigt trögt ändå.

0

Göran H

22 okt 2006 kl. 21:55

Trögt för mig också, vet inte vad det beror på, men den som väntar på nå´t gott väntar inte förgäves. Jag har skogsmodem och får alltid vänta på respons. Men gör det gärna, eftersom svar och kommentarer är “outstanding”.

0

Maria Helena

23 okt 2006 kl. 02:14

Samma här.

0

En sak att tänka på...

Birgitta F

23 okt 2006 kl. 07:03

...men det kanske inte hjälper.
Ibland glömmer jag flera bildsidor öppna och om man länkar ihop trådar så öppnas nya sidor igen.Då är jag helt plötsligt närvarande flera gånger. Det kan nog “slöa” ner mickes server en del.

0

Susanne E

23 okt 2006 kl. 07:38

Instämmer med föregående. Söndagen var inte ens lönt att försöka. Tog FÖR lång tid. Det kan ju ha berott på någon server längs linjen också.

Idag fungerar det bra.

0

Brittis

23 okt 2006 kl. 08:04

Just nu var det ok. Men annars alldeles för låååångsaaamt o trögt!

0

Birgitta D

23 okt 2006 kl. 08:18

Tack. Jag som trodde min dator fått fnatt.

0

Mårten Wall

23 okt 2006 kl. 08:25

För min del har det aldrig varit trögt. Kanske för att jag alltid har logat in via bredband? Ett tips är att tömma tillfällig-mappen då och då, liksom att defragmentera och städa hårddisken.

0

Affe

23 okt 2006 kl. 09:53

Har inga problem heller, men det är kanske beroende på bredbandet… 100 Mbit/s bör ju röra på sig lite.

0

Bo Reyer

23 okt 2006 kl. 10:43

Jag har aldrig upplevt någon som helst tröghet på detta forum. Har Telia ADSL.

0

Michael Krikorev

23 okt 2006 kl. 12:09

Statistiskt sett så har hemsidan som mest besökare på söndagar. Jag har också märkt av att det går trögt ibland och det beror nog på den höga trafikbelastningen på webbservern och databasen där. Sidan är inte gjord för att klara av så många samtidiga användare. Forumsdatabasen har snabbt vuxit sig stor av alla inlägg (20 Mb) och bilduppladdningen tar utrymme uppåt 100 mb/månad (under sept).

Det var inte många dagar sedan som Svampguiden spräckte 10 miljoner sidvisningar (sedan 2002, se längst ner på sidan). Det betyder att ni sammanlagt har gjort 10 miljoner klick här på hemsidan! (sökrobotar och övrig trafik borträknat). Det känns kul! Sajten har legat på nätet och har i princip sett likadan ut sedan 1997, så nästa år är det 10 årsjubileum! Det måste firas på nåt sätt, några förslag?

0

Michael Krikorev

23 okt 2006 kl. 12:28

Glömde tillägga:
Klicka bara en gång på knappen “skicka” när ni skapar/svarar på inlägg i forumet. Det kan gå trögt men förr eller senare brukas inlägget skickas iväg. Försök undvika att klicka en extra gång eftersom det då skapas dubbletter.

Och om man får önska sig nåt så här på “10-miljonerklicksdagen” så vore det väl att forumdeltagarna var snälla och toleranta mot varandra och mot de “gula” kantarellerna…  Det skulle nog minska belastningen på webbservern avsevärt ;-)

0

Maria N

23 okt 2006 kl. 15:46

Tack Michael!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone