0 218 visningar

8 svar

Svamp Nya Z

Gunhild

23 okt 2006 kl. 21:57

Fick denna bild från en bekant i Nya Z. Känner någon igen den?

Svamp Nya Z

0

Aseroe rubra

Annika Eriksson

23 okt 2006 kl. 22:01

..här hittar du den och många andra skojiga grejer…

http://www.mushroomexpert.com/aseroe_rubra.html

0

Hans v E

23 okt 2006 kl. 22:03

Ja, den heter Aseroë rubra och är en gastromycet, släkt med stinksvampen. En annan släkting är bläckfisksvampen som nyligen hittats i Sverige för första gången.

0

Aseroe rubra

Hans v E

23 okt 2006 kl. 22:07

Där hann Annika före. Då fick jag kolla stavningen som jag var lite osäker på. Men jag tror jag har rätt i att prickarna ska vara över e och inte o.

0

Aseroe rubra

Gunhild

23 okt 2006 kl. 22:17

Tackar för detta. Nu kan jag skicka ett “proffsigt” svar till min kompis. Synd att jag inte haft tillgång till forumet isolerad i min stuga på landet sen midsommartid. Desto mer har jag lärt mig de senaste veckorna på detta underbara forum. Nästa säsong blir bättre fibern är på väg in nu även där.

0

Totte

24 okt 2006 kl. 01:00

Får man fråga var i Sverige de hittat bläckfisksvampen?

0

Blekinge

Hans v E

24 okt 2006 kl. 11:02

.

0

Blekinge

Cicci

24 okt 2006 kl. 11:11

Coolt, efter tv-programmet förra veckan där den var med så skulle det vara kul att se den i verkligheten. Har du gjort det Hans. Måste vara kul i såfall. Snacka om aliensvamp.

0

Skåne

Irene A

24 okt 2006 kl. 16:18

Brittis har ju hittat bläckfisksvampen i Skåne också.

http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=23305&fnr=1&sok=Brittis&Start=0&Offset=50&15

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone