0 284 visningar

12 svar

Nya underavdelningar

Bo Reyer

24 okt 2006 kl. 15:30

Eftersom den ursprungliga tråden spårat ur totalt, gör jag ett desperat försök att starta en ny, i förhoppning om att vi kan hålla oss till ÄMNET. Mickes försök att vi gemensamt gör ett bra forum bättre får inte bara rinna ut i sanden!!!

0

per d

24 okt 2006 kl. 15:47

jag är den förste till att instämma !

0

Helena A

24 okt 2006 kl. 15:47

Bra Bo R!!!!!!
Jag gillar Mickes förslag i den numera urspårade tråden. Men det finns säkert ett gäng till med bra förslag.

0

Tanja V

24 okt 2006 kl. 15:48

Tackar och håller med! Jag tror att det nånstans innan det spårade ur fanns några bra förslag… Jag tycker själv att t.ex Artbestämning och Svampfoton (alltså “bara” vackra foton för fotonas skull) skulle kunna vara två underavdelningar.

0

Annette Landin

24 okt 2006 kl. 17:00

Artbestämning - mykologisk -med tävlingarna mm
Lyckokänsla - svampskörd, naturbilder
Svamphantverk
Recept, tillagning, förvaringssätt
Slängtratt för gula kantareller - “det här måste jag få säga”

Novisssidan - vi nybörjares chans till dumma frågor…eller “frågor ger svar”
Problemet är väl oxå själva undertonerna och sättet vi framför våra åsikter på. När det slås tillbaka på Per d, är vi ganska hårda allihop, inkl mig själv…Kan man inte utse moderator på resp forumsdel??? Alla * har väl ganska olika inriktningar eller? Sen finns det ju eldsjälar för de flesta inriktningar…Jag vill verkligen att denna eminenta sajt skall fortleva och inte gå under av den senaste tiden “skitsnack”

0

per d

24 okt 2006 kl. 17:04

annette, varför hela tiden blanda in denna färgdebatt om kantareller i vad olika underavdelningar skall heta ?
mitt förslag är att kalla den för djävulsoppens inferno !

0

per d

Annette Landin

24 okt 2006 kl. 17:06

det är vad innehållet kommer bli :=) med kör för det, inte mig emot :=)

0

Daniel Persson

24 okt 2006 kl. 17:44

Läste just tråden Namnhistoria, och vet inte om någon redan föreslagit följande forumavdelning: Svamplitteratur!

0

Birgitta F

24 okt 2006 kl. 17:53

Kan man tänka sig att ha olika avdelningar för artbestämning ?
Ätbart ? - Oätligt

0

Irene A

24 okt 2006 kl. 22:40

Jag vill bara säga att jag tycker man ska vara återhållsam med antalet undergrupper, max 3-4 st. Det är i alla fall ingen brådska att göra om strukturen. Snart är det slut på höstens svampsäsong, inläggen blir betydligt färre, och då blir det bara tråkigt med för många kategorier att leta nya inlägg i.

Jag har svårt att tänka mig att alla deltagare i forumet verkligen kommer att hålla sig inom respektive underrubriks ramar, och diskussioner i en tråd tar ibland nya vändningar. Det förekommer t.o.m. att det ställs frågor om svampar på rapportsidan.

Ett enkelt förslag från mig:
Bilder & artbestämningar
Svamp, ta tillvara & laga till
Övrigt

0

Kristina

25 okt 2006 kl. 08:46

Jag håller med Irene. Jag vill hinna läsa allt och det skulle nog bli svårt att hinna med om man ska sitta och “bläddra” en massa också.

0

Lena M

25 okt 2006 kl. 08:53

Ja visst bör det väl räcka med tre undergrupper, det tycker jag också. Artbestämmningen tycker jag är nr. 1

0

Franco Matli

25 okt 2006 kl. 09:19

Jag tycker som Irene.3 Undergrupper.
Vilka svampar, artbestämmning.
Vad ska/kan jag göra(eller inte göra) med dom under och efter plockning.
Övrig om svampkulturen, typ utrustning, tips om platser, organisera utflykter, vart kan man utbilda sig, m.m.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone