Eftersom den ursprungliga tråden spårat ur totalt, gör jag ett desperat försök att starta en ny, i förhoppning om att vi kan hålla oss till ÄMNET. Mickes försök att vi gemensamt gör ett bra forum bättre får inte bara rinna ut i sanden!!!
Artbestämning - mykologisk -med tävlingarna mm
Lyckokänsla - svampskörd, naturbilder
Svamphantverk
Recept, tillagning, förvaringssätt
Slängtratt för gula kantareller - “det här måste jag få säga”
Novisssidan - vi nybörjares chans till dumma frågor…eller “frågor ger svar”
Problemet är väl oxå själva undertonerna och sättet vi framför våra åsikter på. När det slås tillbaka på Per d, är vi ganska hårda allihop, inkl mig själv…Kan man inte utse moderator på resp forumsdel??? Alla * har väl ganska olika inriktningar eller? Sen finns det ju eldsjälar för de flesta inriktningar…Jag vill verkligen att denna eminenta sajt skall fortleva och inte gå under av den senaste tiden “skitsnack”
Jag vill bara säga att jag tycker man ska vara återhållsam med antalet undergrupper, max 3-4 st. Det är i alla fall ingen brådska att göra om strukturen. Snart är det slut på höstens svampsäsong, inläggen blir betydligt färre, och då blir det bara tråkigt med för många kategorier att leta nya inlägg i.
Jag har svårt att tänka mig att alla deltagare i forumet verkligen kommer att hålla sig inom respektive underrubriks ramar, och diskussioner i en tråd tar ibland nya vändningar. Det förekommer t.o.m. att det ställs frågor om svampar på rapportsidan.
Ett enkelt förslag från mig:
Bilder & artbestämningar
Svamp, ta tillvara & laga till
Övrigt
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.