0 321 visningar

4 svar

Svampar

Lena M

24 okt 2006 kl. 17:23

handlar det nästan ingenting om numera.Förstår ingenting av dessa fåniga debatter som mest verkar gå ut på, vem har rätt. Vore kul om det blev som förra säsongen, sakliga frågor, sakliga svar. och gärna med en instickare av lite humor, inte fel !

0

per d

24 okt 2006 kl. 17:30

lena m. det handlar om svamp hela tiden ! men forumet har kanske blivit lite mer levande med fler deltagare. men intet forum kan ju leva på frågor om man funnit den eller den riskan, eller hur. ser fram emot att m k instiftar det som jag valt att kalla djävulssoppens inferno. kan nog bli intressant för oss svampintresserade som inte bara vill pussenussa !

0

Lena M

24 okt 2006 kl. 17:39

Per D. Ett tag satt jag och funderade på om de inte gick lite väl hårt fram emot dig, men jag vet inte ?
Man får ha sina åsikter, alla får det, men som det nu är, hårddras de till leda.
Förra säsongen var det inte sådant här “tjafs”, utan man frågade, vad har jag hittat, punkt slut.
Nu skall det ältas, förvrängas och jag vet inte vad.
Vore intressant om du kunde pressentera dig på ” vem är du “, för vi är många som undrar.
( KANSKE , i grund och botten, en schyst man ??? ) Upp till bevis !

0

per d

24 okt 2006 kl. 21:12

lena m, jag är 50 plus bor i nordjylland och har plockat svamp i mer än 40 år i danmark och sverige. går mycket upp i de kulinariska aspekterna kring svamp… plockar dock mest kantarell, trattkantarell, karl johan och en liten aning taggsvamp. säljer en hel del av det jag plockar då det brukar blir mer än 100 kg varje år. därtill reagerar jag i bland när vissa inte använder de allmännt vedertagna namnen för vissa svampar utan kör med hemmakokta varianter….att någon eller några reagerar på mitt sätt att skriva kan bero på att jag kan vara aningen “miljöskadad” från andra, betydligt tuffare chatsidor än denna.

0

Birgitta D Tranås

26 okt 2006 kl. 17:03

Lena: Jag fick mina fiskar varma flera gånger förra hösten, men teg så, då blev det inga långa haranger. per d tycker säkert det är roligt att tjafsa och ju fler som svarar desto roligare blir det tydligen. Däremot tror jag inte att han slutar hoppa på folk.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone