0 650 visningar

8 svar

Dallergröppa??

Gunhild

24 okt 2006 kl. 17:47

Såg en bild tidigare som var dallergröppa är det en sådan jag hittat i dag?

0

Lena M

24 okt 2006 kl. 17:57

Jag tror det, har något liknande i en stubbe på gården, som jag fick artbestämt till dallergröppa. Du får vänta och läsa! Kul, med en svampfråga emellanät.

0

Irene A

24 okt 2006 kl. 18:16

Visst är det dallergröppa. Har nog själv bara sett den växa på björk, som är det vanligaste, men vad har du för substrat där - rönn?

0

Lena M

24 okt 2006 kl. 18:41

Vad kul att läsa en svampfråga / svar och Irene mina växer på en björkstubbe. Brukar ta sådana( stubbar alltså ) och sätta blomurnorna på. Denna stubbe med dallergröppan har nog stått några år.

0

Gunhild

24 okt 2006 kl. 19:14

Tack för alla svar.
Kul att det var vad jag trodde tänk vad man lär sig.
Tror att dallergröppan växte på en allåga som nog legat ett tag vid älven.
Tickboken köpte jag direkt som den kom ut.

0

Hans v E

24 okt 2006 kl. 22:06

Om någon undrar över det lustiga namnet - som många tycker, kan jag berätta att det kommer av att konsistensen är som gelé och undersidan har massa små gropar.

0

Tack Hans

Gunhild

24 okt 2006 kl. 22:12

Kan du besvara mina frågor under Växte på sälg?

0

dallergröppa....?

Gula

24 okt 2006 kl. 22:19

Väldigt roligt namn….men, men av någon anledning känner jag mig träffad….8)

0

Dallergröppa

Tony S

25 okt 2006 kl. 08:43

Jag hittar den ibland på bok också.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone