0 307 visningar

17 svar

Men vad pysslar ni med???

Tuva

24 okt 2006 kl. 23:36

Ursäkta mig, för drygt 1 månad sedan letade jag efter svamprecept på internet och svampguiden var den första rekomenderade sidan. Den hade många bra recept.

Med tiden hittade jag också nya områden, bilder på svampar, mängder, var, när, lite anekdoter och humor om fyndställen och lite ruskiga saker i skogen, (huggormen)plus lite privata saker, som absolut inte stör.

Men med tiden, och droppen var ikväll är ändå det sandlådekrig som tycks råda i Forumet, (som jag personligen bara vill gå in på för att se på nya fina bilder i), men tyvärr kan jag inte undgå texten ibland;)

Ursäkta mig igen, är det här en ungdoms-chat? där man på ena eller andra sättet försöker hävda sig, genom sina kunskaper i rättstavning, klandra andra för x intaget vinglas eller för att rätt benämna svamp????
I så fall borde det här benämnas som en privat och inte allmän svampguide.

Med vänlig hälsning Tuva

0

Jordan

24 okt 2006 kl. 23:42

Håller med dig, Tuva….

Vilket jäkla snobberi här finns.

Vi får se vem som vinner!

0

Tuva

25 okt 2006 kl. 00:10

Vi vinner för vi plockar svamp oavsett vädret, eller hur? Förväntar mig en fyndrapport imorgon onsdag om du hinner efter all svamphantering. Natti

0

Tuva och Jordan

Evus

25 okt 2006 kl. 00:34

Här är en till som tycker att det har blivit olustigt här på forumet den senaste tiden.

Om ni tittar noga så är det oftast en och samma person som startar upp och provocerar på ett vänligt inlägg/fråga.
Jag nämner inga namn.
De flesta vet vem jag pratar om.

Majoriteten här är trevliga, normala, och inte minst humoristiska “svampgalningar”, med hjärtat på rätta stället.

Det bästa är om man kan ignorera dessa provokationer, ibland uppenbara, men i bland lite mer inlindade.Jag vet att det är svårt, jag har själv råkat ut…man får sätta sig på fingrarna så dom inte flyger över tangentbordet…och andas tre gånger.

0

cicki T

25 okt 2006 kl. 00:42

nej, det här forumet är mer värt än diverse provokativa nollor. Varför inte negligera nollorna istället?

0

Tuva och Jordan

Tuva

25 okt 2006 kl. 00:54

Evus, mitt leende blir större och större under tiden jag läser, svamp rapport i morgon eller hur? sov gott

Tuva the svampmaniac

0

Charina

25 okt 2006 kl. 00:56

Jag försöker slå “dövörat” till men ibland får jag ett bryt när jag ser vissa påhopp som det idag.Fick hastigt lämna den infekterade diskussionen idag för att åka ambulans med min gubbe till sjukhuset.Han ligger nu på intensiven för att en tjur hade rammat honom.

0

Michael Krikorev

25 okt 2006 kl. 00:57

Hej Tuva och Jordan!
Tråkigt att ni känner er bortskrämda redan efter så kort tid men jag förstår varför. På senare tid har det förekommit massor av arroganta inlägg och tjafs. Nu håller ju svampsäsongen på att ta slut, men inför nästa säsong så kommer jag förhoppningsvis ha ordnat nytt forumm med tydligare regler och får hjälp av moderatorer som kan sålla bort inlägg med arroganta attityder och personangrepp. Tills dess så är mitt bästa tips att ignorera de tråkiga svaren och försöka ta till er av de positiva.

Det finns idag inga andra svenska diskussionsforum där så många svampkunniga människor är samlade, så jag hoppas ni ändå väljer att komma tillbaka.

Vänliga hälsningar
Webbmaster
/Micke

0

Michael

Annette Landin

25 okt 2006 kl. 11:26

nu har jag lärt mig att stava ditt namn :=) Jag tror att det blir jättebra till nästa år. Jag känner precis som Tuva & Jordan, Annika E mfl men det är inte bara Per D som är orsaken, det finns fler som skriftligen uttrycker sig jxvligt klumpigt och upplevs då som arroganta. Tänk på vilken fantastisk sajt du har gjort, det var nog ingen som trodde att den skulle bli så stor, eller hur…desto större barn desto större problem - sägs det ju :=)

0

Charina???

Annette Landin

25 okt 2006 kl. 14:02

Hur är det med din make…Det kan vara förjäkla farligt ju…

0

Anette Landin

Charina

25 okt 2006 kl. 17:17

Han ligger kvar på iva. Har fått morfinpump. De lade en kateter i ryggmärgskanalen på honom så han har jämn tillförsel. Revben 3-8 på vänster sida är knäckta/brutna + ett litet hål på lungsäcken.Han är vaken tidvis.

Tjuren åker till slakt i morron *L*

0

Anette Landin

Annette Landin

25 okt 2006 kl. 17:51

Ja, fy 17! Du får berätta alla dråpligheter härifrån så han kan skratta…fast det kanske gör ont :=) Lycka till!

0

Anette Landin

Korki

25 okt 2006 kl. 18:01

Nu är måttet rågat nu ska man avhandla sjukdomar på ett svampforum, hört talas om mejl?

0

Annette Landin

Charina

25 okt 2006 kl. 18:02

Tack, det ska jag göra.. Fan vet om det blir så uppskattat ;)
Än så länge har han ju inte ont, men killen e jävligt packad.

BTW, det hade kommit in en kille akut inatt. Han hade ÖD svamp!!!!Men han visste INTE vilken sort för han trodde det gick att bli hög på vilken svamp som helst….

0

Det hela hade

Charina

25 okt 2006 kl. 18:05

med diskussionen igår att göra!Jag råkade vara väldigt inblandad..Tyvärr.
Men jag ångrar inget.

0

Charina

Evus

25 okt 2006 kl. 18:11

Oj, det lät inget vidare det som hänt din man.
Hoppas att han kryar på sig snabbt.

0

Charina

Tina Nordberg

25 okt 2006 kl. 18:43

Hu, det är så man ryser med gubben.
Sköt om honom. Jag måste gå o värma mig i duschen, blev kall om tassatna i svampskogen idag.
Håll i hatten, snart kommer busvädret. God kväll.

0

Charina

Charina

25 okt 2006 kl. 19:05

Jag gör så gott jag kan. Men ivapersonalen är helt otroliga!! SÅ gulliga :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone