0 293 visningar

14 svar

Avstår nu forumet pga per D

Annika Eriksson

25 okt 2006 kl. 00:35

Under flera år har jag som svampkonsulent rekommenderat denna sajt vid medias förfrågningar bl.a Aftonbladet, DN, regional- och lokalpress. Dessutom till skolelever, lärare, övriga folkbildare samt allmänheten. Från och med nu är det stopp. Jag gör som Bengt Sandh - lämnar forumet så länge per D tillåts härja fritt här.

0

cicki T

25 okt 2006 kl. 00:45

Håller inte med, att lämna forumet hjälper inte forumet. Däremot kan vi kanske hjälpas åt och hålla trollet borta.

0

Evus

25 okt 2006 kl. 00:54

Jag håller med dig cicki T.

Ignorera…men var kvar, annars vinner ju “trollet/n”.

0

cicki T

25 okt 2006 kl. 01:01

precis, låt inte ett löjligt troll vinna.

0

Charina

25 okt 2006 kl. 01:05

Kom att tänka på “Trolltyg i tomteskogen” minns ni? :))

0

Totte

25 okt 2006 kl. 01:07

O jaaa en riktig favorit med morbrorn i från ryssland trorjag att jag mins o så  kommentaren “mamma jag har hitta en hel tomtearmé” :)

0

Kenneth

25 okt 2006 kl. 07:47

Håller med er, men…det är så jaedra svårt att hålla tyst då man läser arroganta inlägg av typ per d och andra med stor haka!

Det tycks finnas en massa “läckra riskor” och rediga karlar i den här skogen, med vilka man gärna vill och kan byta erfarenheter och åsikter med… bland alla mossor, berg och troll! Tack till de verkliga “stjärnorna” med svampkunskap och sin saklighet!

0

Uno M

25 okt 2006 kl. 08:03

Ursäkta en nykomling på sidan, som tycker den berikar.. utan att veta vem Per D hänsyftar på. Har rullat 5 sidor bakåt utan att se Per D som signatur någon stans. Vad är det som är fel, vilket troll ?. Tänk på att alla inte är insatta i intrigerna

0

Uno M

Kenneth

25 okt 2006 kl. 08:30

Det är lika så bra att man inte känner till “intrigerna”! Vissa inlägg har blivit censurerade p.g.a. osakligt språk och slag under bältet! Vi ska hoppas att du aldrig behöver möta “trollet”, men om du “ser” ett - kan du inte ta miste!

0

Uno M

Lena M

25 okt 2006 kl. 08:48

Visst har Per D haft många arroganta inlägg, men det har varit flera som varit bra på att ” slänga käft “.
Tänk om vi skulle börja om f.r.o.m idag och vara vänliga mot varandra.  Prata svamp !    Ett och annat underfundigt skämt sitter inte ivägen.

0

Lena M

Kristina

25 okt 2006 kl. 08:58

Tänkte skriva ungefär det du skrev. Jag tycker ni är orättvisa mot Per D. Så fort han svarar i en tråd, så måste genast ett antal personer sätta igång och kritisera honom och hans inlägg. Jag tror mig känna igen mobbning när jag ser den!!!

0

Kristina

Kenneth

25 okt 2006 kl. 09:05

Kritiken mot per d riktar sig emot hans arroganta stil, som ideligen återkommer. Mobbning är något annat. Bägaren har redan runnit över för hans del och därför behövs det inte många negativa ord i hans inlägg innan man reagerar! Man kan inte låta bli att försöka “tysta ner” honom.

0

Kristina

Christian Nilson

25 okt 2006 kl. 09:22

Det handlar absolut inte om någon mobbning- karln är ju vettlös!!!
Bästa vore att Ingen överhuvudtaget svarade på hans inlägg eller ens läste dem

0

per d

25 okt 2006 kl. 09:47

och när undertecknad inte har synpunkter om svampnamn och annat som retar vissa så är det helt tyst !
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=33738&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&3
tankar om annat som kunde ligga under rubriken djävulssoppens inferno genererar dock en massa kommentarer ! verkar som om vissa här älskar mobbning och namecalling….......
nu skiner solen och förhoppningsvis växer kantarellerna, trattkantarellerna, taggsvamparna och karl johan till sig lite extra tills jag skall ut och hämta dem på fredag !

0

Niklas

25 okt 2006 kl. 11:50

Som moderator för två andra forum (relativt stora, ~1000 resp ~10000 återkommande besäkare) och som sporadisk besökare på svampguiden är jag förvånad över reaktionerna.

Personer med ungefär samma stil som “per d” finns det på alla forum, per är väl snarare lite lugnare än många andra.

Det är mycket enkelt att ignorera en annan användare, det enda är väl att få nykomlingar att göra det också. Om man införde en riktig registrering kanske det hade blivit lite bättre, lättare att dölja allt från en viss person etc.

Sen förstår jag mig i och för sig inte på forumtroll öht. Vad är det för poäng med att vara otrevlig och nedvärderande?
Mindervärdeskomplex?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone