0 333 visningar

13 svar

För forumets skull

Daniel Persson

25 okt 2006 kl. 15:55

För nytillkomna forumdeltagare:

Detta inlägg handlar om en forumdeltagare vid namn per d. Han har under en längre tid förpestat stämningen på detta forum och lyckats reta upp stora delar av deltagarna här. Flera stycken har meddelat att de lämnar forumet helt p.g.a. den stämning han sprider omkring sig. Det är bara att fylla i sökrutan med hans namn så kan ni skapa er en egen uppfattning.

per d har uttalat sig nedsättande om homosexuella, angripit nytillkomna deltagare och andra för deras sätt att namnge olika svamparter m.m, kallat forumdeltagare för dumma i huvudet m.m.

per d själv har ingen som helst insikt i den ruttna stämning han sprider här på forumet. Han anser sig vara utsatt för en personförföljelse som i hans ögon är helt grundlös. Detta har han låtit oss förstå via diverse inlägg.

Han har vid ett tillfälle bett om ursäkt och sagt sig beredd att sluta skriva inlägg på forumet. Många forumdeltagare menade då på att det är klart att han ska stanna, bara han slutar vara så aggressiv och arrogant. En kort tid senare var han tillbaka i samma stil igen. Hans ord är i mina ögon inte mycket värda.

Hans nuvarande försvar för sitt agerande är att han kan häva ur sig vilka förolämpningar som helst eftersom de flesta inte läser hans inlägg ändå... Om detta vet han givetvis inget, det finns ingen sådan statistik tillgänglig på hemsidan.

Men nu till mitt egentliga ärende…

Christian Nilsson, Kenneth, jag själv inte minst, m.fl:

Det är dags att vi börjar ta vårt ansvar och ignorera per d fullständigt. Jag har försökt det tidigare, men eftersom det alltid finns någon som låter sig provoceras och svarar på hans inlägg så kändes det inte så meningsfullt då.

Jag tror att vi tre är de som är mest förtjusta i att käfta med honom, och med tanke på vilka smashlägen han bjuder på så är det inte så konstigt. Men samtidigt, när vi låter oss provoceras av hans nonsens så sänker vi oss till hans nivå, som jag ser det. Jag svarar ofta för att jag tycker hans bittra inlägg är vansinnigt komiska, men det leder bara till att han blir ännu mer aggressiv och häver ur sig ännu värre förolämpningar. Och folk tar illa vid sig, det är ju helt uppenbart.

Jag har rätt små förhoppningar om att det ska funka, för det är svårt att tyst bevittna påhopp och annat, men vi kanske ska försöka? Vad tror ni?

0

Christian Nilson

25 okt 2006 kl. 15:57

jag lägger ner- jag har också haft svårt att låta bli att svara på hans idiotiska inlägg men då han inte verkar förstå sin egen narcissistiska läggning är det ju lönlöst- inga svar från mig mera

0

Bra daniel!

Maria Helena

25 okt 2006 kl. 16:01

Mkt vettigt skrivet!  Jag ska verkligen försöka skita i per d, men som sagt ibland kan det vara svårt…  Upp till tyst kamp!!  :-)

0

per d

25 okt 2006 kl. 16:01

bra christian, så är ordningen snart återställd här. och till daniel vill jag bara säga en sak, skall du referera till mig och vad jag sagt och skrivit så håll dig till sanningen !

0

Daniel Persson

25 okt 2006 kl. 16:04

Skönt att höra att du ska försöka, Christian! Jag lovar att göra detsamma. Lycka till (vi kommer att behöva det… :)

0

Annette Landin

25 okt 2006 kl. 16:04

Jag kommer försöka med vänlighet och intresse, glömma och ta ett nytt tag! Jag tror att det oxå kan föda vänlighet tillbaka! Jag orkar inte se allt tjafs, men jag klarar heller inte att frysa ut…jag VILL tro på det goda i alla…Naiv “tjena” men jag kör så tills jag blir motbevisad!

0

Christian Nilson

25 okt 2006 kl. 16:06

Jag anser min tid lite för värdefull för att lägga på den typen av människor- tyvärr är det lätt att ryckas med.Hoppas att det fungerar så vi slipper se mer av personen i fråga framöver, han tröttnar kanske när ingen svarar

0

kobran

25 okt 2006 kl. 16:33

Bra idé att inte svara på provokationer…
då kanske vi slipper långa debatter där två tre personer munhuggs om allt eller ingenting.

Jag retar mig inte så mycket utan har kört med denna taktik hela tiden och tycker därför fortfarande att detta foirum är förträffligt!

Lite humor i inläggen här och där piggar upp, gruff och groll kan man hoppa över, tycker jag!

0

Charina

25 okt 2006 kl. 17:10

Ska försöka jag med.

Men det blir inte lätt….

0

Grethe F

25 okt 2006 kl. 19:08

Det är mycket ledsamt att läsa Per Ds inlägg jag hoppas inte att ni tror att alla Danskar är så dom alre flesta vet hur man ska skriva och begå sig om man är vuksen skulde det inte vare nödvändigt att ha nogon till at sortera vad der bliver skrevet i ett forum. some ellers är mycket bra jag är ledsen over alla påhop när har du tid att leta svamp Per D

Grethe

0

Preppie

25 okt 2006 kl. 21:23

Visst det är ett fritt land där man ska få tala fritt bla bla bla bla… men om en person går så långt att han får andra att försvinna, finns det inget djupare sätt att få bort honom? Kanske sajtens upphovsman på ngt sätt kan blockera honom? Inte bara via namn så han enbart kan skapa ett nytt utan också via IP-adress? Jag är ingen dataexpert men kanske ska kolla med Michael om det…?

0

cicki T

25 okt 2006 kl. 21:29

vore tråkigt att behöva ta till blockering osv. Som du ser på diverse trådar har det nog fixat sig ändå.

0

Preppie

25 okt 2006 kl. 21:46

Blockering var bara en tanke om det nu skulle vara så att det ändå skulle fortsätta för det är heller inte rätt att en person ska kunna gå hur långt som helst. Vissa saker kan behöva drastiska åtgärder för att få någon att fatta men får hoppas det inte behöver gå så långt.

0

Kenneth

26 okt 2006 kl. 08:17

Go’morron från Österbotten!

Tack Daniel, för ditt långa inlägg! Jag håller med dig till 100 % och måste erkänna, att jag som tennis- och volleybollspelare älskar smash-lägen och har svårt att låta bli då man ser sin chans. Kanske en stopp-boll kunde vara ett sparsammare sätt att avgöra en duell!?

Jag hoppas att lugnet lägger sig här på forumet som snön på svamparna i skogen, nu när vintern snart är här!

P.S. Jag undrar om någon av er spelar bridge på nätet, nu när ni inte längre springer omkring i skog och mark? Kanske vi ses en kväll vid samma bord!?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone