0 266 visningar

32 svar

Var är vi?

Nina H, Stockholm norr

26 okt 2006 kl. 09:27

Lägger till lite geografi till min signatur. Man undrar alltid när alla berättar om sorter, säsonger o annat var de bor.
Så nu heter jag

0

Kristina i Lund

26 okt 2006 kl. 09:36

Ja, det har jag också ofta undrat.

0

Jonnie

26 okt 2006 kl. 09:38

Jonnie H. Norra Skaraborg!

0

Charina Halland/Varberg

26 okt 2006 kl. 09:46

Jag började underteckna mina inlägg namn o län. Föreslog oxo att fler skulle göra så men det funkade inte så jag sket i det Men jag kan börja igen.

0

Gula, Rånäs

26 okt 2006 kl. 09:54

Bra ide! Man kan ju inte hålla på och skriva rapporter om varje kantarell man hittar….Och man blir ju inte så lite nyfiken när man ser bilder utav maffiga skördar…

Gula, norr om Rånäs, Uppland

0

Charina Halland

26 okt 2006 kl. 09:59

Hoppas på en snar uppdatering av siten så att namn o bostadsort/län står vid varje inlägg automatiskt så man slipper sitta o skriva dit det varje gång.
En registrering. Jag betalar gärna för det.

0

Tanja V, Dalarna

26 okt 2006 kl. 10:00

Bra idé! Jag är ganska ensam svampplockare (inga skogsmullar i bekantskapskretsen…) så kanske man t.o.m. kan hitta nya svampplockarkompisar!

0

Susanne E, södra Dalarna

26 okt 2006 kl. 10:20

Instämmer om att det var en bra idé.

0

Tina Nordberg Kolsva Västmanland

26 okt 2006 kl. 10:21

Hittar fortfarande kantareller på samma ställe där jag började plocka vid midsommar. 2004 fanns goda kantareller där på Luciadagen.Tyvärr inga stora skördar, lagom till en kok.

0

Jonnie

26 okt 2006 kl. 10:25

Ja, jag plockade också Luciadagen ett år, var det 1998-99 tror jag, i år kan man nog också gå ut och hitta bra svamp de närmsta två veckorna, , (om nu inte stormen drar ned kalluften förstås) här, värmer nog Vänern en bit bra bit in i Novemeber iallafall.

0

Helena A

26 okt 2006 kl. 10:37

Jag finns i Malmköping Sörmland.
Fortfarande mycket kantareller här.
Fortsätter detta väder blir säsongen lååååååååång.

0

Lill, Bureå, Västerbotten

26 okt 2006 kl. 10:46

Ja man blir ju lite avis!!!!
Här är det minusgrader och snö. :(

0

Snö!

Susanne E, Sö Dalarna

26 okt 2006 kl. 10:50

Fy vad det lät tråkigt med snö. Vill inte se den än. Här i Dalarna hade vi minus för första gången i natt. Natten före när jag åkte hem från jobbet var det snöblandat regn. Så det är på g, tyvärr. Får ladda upp med värmeljus på kvällarna.

0

Bo Reyer

26 okt 2006 kl. 10:55

Jag bor i silverstaden Sala, och igår eftermiddag blev det ett rejält gäng trattkantareller.

0

Cookies

Nina H, Sthlm norr

26 okt 2006 kl. 11:08

Ingen annan som har cookies på sin dator?
Jag skriver bara ett n i rutan DITT NAMN så kommer det upp en signatur att klicka på.

0

Cookies

Susanne E

26 okt 2006 kl. 11:15

Näe, det vet jag inte…hur menar du då? Ursäkta, har inte koll på sånt´. Kan du förklara lite?

0

Cookies

Nina H, Sthlm norr

26 okt 2006 kl. 11:19

I den gula rutan som kommer upp när du skriver ett inlägg finns ett vitt fält för RUBRIK, ett för INLÄGG och ett för DITT NAMN (plus ett för bilder). När jag ställer muspekaren i den vita rutan som heter DITT NAMN och skriver ett n så kommer automatisk det upp som jag skrivit tidigare som börjar på n - min signatur som numera är

0

Cookies

S

26 okt 2006 kl. 11:24

Aha!.. Men det fukar inte. Synd.

0

Var är Micke?

Nina H, Sthlm norr

26 okt 2006 kl. 11:36

Kanske beror på dator, program, inställningar…. Micke??? Eller någon annan datorkunnig??

0

Maria Helena sthlm o bergslagen

26 okt 2006 kl. 12:05

Maria Helena. Stockholmare, men tillbringar mkt tid på landet Lindesberg , Bergslagen!

0

Här är jag.

Affe, Nv Skåne

26 okt 2006 kl. 12:10

Nv Skåne

0

Nina H

Nilsson i norr

26 okt 2006 kl. 12:16

Samma sak händer i de flesta sökmotorer på nätet.
Msn o google t.ex.
Har du tidigare sökt ex. svampguiden så behöver du bara slå  bokstaven S så poppar ordet svampguiden upp.

0

Cockies

Susanne E, sö Dalarna

26 okt 2006 kl. 12:22

Frågan är bara hur man får den funktionen aktiverad. Det blir ju långt (längre) att skriva om man skall skriva både namn och plats.
Någon som vet?

0

Hoppas hjälp kommer

Nina H, Sthlm norr

26 okt 2006 kl. 12:39

Har mailat Micke o bett honom lägga sig i tråden. Nu måste jag packa och stänga ner datorn. Om jag kan!!  :)

0

Michael Krikorev

26 okt 2006 kl. 15:22

Hej!

Den funktionen har inget med cookies att göra och inget jag kan styre. Det är en inställning i webbläsaren. Jag vet tyvärr inte var den ligger i explorer men i Firefox ligger den under “inställningar” och heter “sparade formulärdata” under sekretessfliken.

0

Tony S

26 okt 2006 kl. 15:35

I Internet Explorer hittar man funktionen såhär:
Under Verktyg, välj Internet-alternativ…, klicka sedan på mappen Innehåll. Under Personlig information, klicka på Komplettera automatiskt. Sedan är det bara att bocka i de alternativ man vill ha: webadresser, formulär, användarnamn och lösenord.

0

Få se om jag kan då

Nina H, Sthlm norr

26 okt 2006 kl. 15:41

Med hjälp av en son har jag lärt följande:
Klicka i raden högst upp där det står Verktyg, sedan på Internet-alternativ. I rutan som kommer upp välj fliken Innehåll. längst ner i den finns Personlig information, klicka på knappen Komplettera automatiskt.
Jag har Windows XP och det fungerar när jag fyller i formulär för itnernetbeställnignar etc.
Lycka till!

0

Få se om jag också kan då

Susanne E

26 okt 2006 kl. 16:36

Testing, testing…Har gjort som ni förklarat. Varför fungerar det inte? Bockade för alla tre alternativen på angivet ställe.

0

jag kunde

Susanne E, Dalarna

26 okt 2006 kl. 16:56

Yes! Nu fungerar det! Tackar för hjälpen alla som förklarade.

0

Susanne E, Dalarna

29 okt 2006 kl. 10:31

Lyfter upp den här tråden ifall att alla inte har sett den. Ett förslag som var bra men som inte riktigt har slagit igenom. Vore kul om fler hakade på. Självklart valfritt, men underlättande när man läser om fynd osv.

Behöver man hjälp med inställningar av datorn för att namet skall kommma upp automatiskt i rutan för namn, så finns det under rubrikerna “cockies” i tråden. Då behöver man inte skriva in allt varje gång.

0

Byte av nick

Annette L, Sthlm norr

29 okt 2006 kl. 10:41

blir det då :=)

0

O här e jag ;)

Totte Gbg

29 okt 2006 kl. 18:48

Centrala Göteborg, fast åker alltid utanför o plockar svamp…

0

O här e jag ;)

Cicci, södra Sthlm

29 okt 2006 kl. 18:55

Tullinge södra Stockholm

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone