I den gula rutan som kommer upp när du skriver ett inlägg finns ett vitt fält för RUBRIK, ett för INLÄGG och ett för DITT NAMN (plus ett för bilder). När jag ställer muspekaren i den vita rutan som heter DITT NAMN och skriver ett n så kommer automatisk det upp som jag skrivit tidigare som börjar på n - min signatur som numera är
Hej!
Den funktionen har inget med cookies att göra och inget jag kan styre. Det är en inställning i webbläsaren. Jag vet tyvärr inte var den ligger i explorer men i Firefox ligger den under “inställningar” och heter “sparade formulärdata” under sekretessfliken.
I Internet Explorer hittar man funktionen såhär:
Under Verktyg, välj Internet-alternativ…, klicka sedan på mappen Innehåll. Under Personlig information, klicka på Komplettera automatiskt. Sedan är det bara att bocka i de alternativ man vill ha: webadresser, formulär, användarnamn och lösenord.
Med hjälp av en son har jag lärt följande:
Klicka i raden högst upp där det står Verktyg, sedan på Internet-alternativ. I rutan som kommer upp välj fliken Innehåll. längst ner i den finns Personlig information, klicka på knappen Komplettera automatiskt.
Jag har Windows XP och det fungerar när jag fyller i formulär för itnernetbeställnignar etc.
Lycka till!
Lyfter upp den här tråden ifall att alla inte har sett den. Ett förslag som var bra men som inte riktigt har slagit igenom. Vore kul om fler hakade på. Självklart valfritt, men underlättande när man läser om fynd osv.
Behöver man hjälp med inställningar av datorn för att namet skall kommma upp automatiskt i rutan för namn, så finns det under rubrikerna “cockies” i tråden. Då behöver man inte skriva in allt varje gång.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.