0 456 visningar

10 svar

yesss!!!

cicki T Belgien

26 okt 2006 kl. 17:51

Nu har trattkantarellerna äntligen kommit här i Ardennerna, jag som har väntat och väntat och avundsjukt läst era rapporter. Skrek högt av glädje och skrämde bort alla eventuella fyrfotingar, inklusive mina hundar! Men tycker synd om er som har fått snö!

0

Kenneth

26 okt 2006 kl. 17:53

Felicitert! Första snön kom i lördags i Österbotten och man får ty sig till burken! Prettige avond!

0

cicki T

26 okt 2006 kl. 18:00

dank u, insgelijjks!

0

Kenneth

26 okt 2006 kl. 18:03

Leuk!Bodde 6, 5 år i Den Haag och kunde inte undvika att lära mig språket! Tot “ziens”!

0

Kenneth

Maya K. I.

26 okt 2006 kl. 18:04

Var i Österbotten bor du? Kommer själv från Vasa. Ligger snön kvar? Bor nu strax s.Umeå, vi fick snö för en vecka sen, så jag snabbade mig till mitt kantarellställe och hittade två st.Snön har smält bort nu.

0

Maya K.I.

Kenneth

26 okt 2006 kl. 18:13

Karleby…+2 grader idag!

0

Kenneth

Maya K. I.

26 okt 2006 kl. 18:20

Då jag bodde i Vasa hette det Nykarleby och Gamla Karleby. Är det helt slut på svampen där nu? Hur är det där med trattkantareller? Har bara plockat g. kantareller i Vasa.

0

cicki T Belgien

26 okt 2006 kl. 18:30

Nu fuskade jag lite.Egentligen kan jag ingen holländska/flamländska men som svensk förstår man en del. Befinner mig i fransktalande delarna av detta trespråkliga land.

0

Maya K.I.

Kenneth

27 okt 2006 kl. 06:43

Efter en kommunsammanslagning 1976 blev Gamlakarleby Karleby. Nykarleby finns kvar! Trattkantareller finns här, men de hann aldrig upp innan frosten kom!Ha en bra dag!

0

Kenneth

Maya K. I.

27 okt 2006 kl. 12:18

Det förklarar saken med Karleby, jag flyttade till Umeå 1966. Nu idag blåser det utav h..vete och snön vräker ner, så det blir väl myspys i soffan efter jobbet. Nej visst fasen, vi skulle ju bort på party ikväll, men inte så långt bort. Ha en bra helg.

0

Maya K.I.

Kenneth

27 okt 2006 kl. 12:41

Ävenledes! Vi har regn och vind så det förslår, men snön är inte långt borta!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone