Ja jag har en hund, en vallhund, han är inte intresserad av svampar men han hittade min mobil som jag hade tappad i skogen.Usch, Susan, man blir nästan rädd när man ska göra ett inlägg, hoppas att det inte sårar någon, men man har lite humör, hoppas jag.Gunhild, för några dagar sen i Umbria(Mellanitalien) grävdes upp en Vit tryffel som vägde ett kilo, såldes för 4.000 Euro (c.a. 40.000 Kr.)Not bad!!
Tillbaka till Jordstjärnan.Det finns troligtvis 16 arter i Sverige. Den i foton växer i barr och ädellovskog på kalkrik mark.Indikerar höga natur värde
Den här är ju fransad både i spormynningen och i kanterna på flikarna. Beskrivningen på fransad stämmer ju med bilden eller? Nu har jag fått lära mig mycket om jordstjärnor också de har ju också hittats här i Västerbotten (kamjordstjärnan)enl. Svampar i naturen som var min första svampbok. Jag väntar med spänning på facit.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.