0 305 visningar

29 svar

Temperatur-rapport -3, 5

Annette Landin

29 okt 2006 kl. 07:43

i Åkersberga, Hagbyhöjden. Nu klirrar det i trattkantarellerna :=)

0

Charina

29 okt 2006 kl. 08:29

0, 7 kvart över 6. Nu skiner solen. Kör nog ner till havet en stund. De ska jaga älg här uppe i skogen idag så jag går inte dit. Skule varit med men jag kände inte för det idag. Åker hellre in till gubben sedan.

0

Annette Landin

29 okt 2006 kl. 08:43

Här skall det packas inför resa till Gambia :=) Krokodil"jakt” och andra spännande saker för en resfebrig 7 åring…Nån svamp blir det nog inte i dag, även om det är 100 meter till trattkantarellerna…Hoppas maken är bättre och hemma snart…eller har det varit tyst & skönt (nu när du vet att han är OK…)Skall laga en gryta med trattkantareller, flsäkfilé och rödpaprika som huvudingredienser…en kvarleva från barndom & 70 tal…

0

Charina

29 okt 2006 kl. 08:48

Han är (var) en arbetsnarkoman/24timmarsDuracellkanin. Så han var bara här när maten va färdig eller rättare sagt 2 timmar efter att maten var klar.Sov bara ibland..
Ska bli underbart att få se honom hemma sen, görandes ingenting :)))

0

Helena A

29 okt 2006 kl. 08:59

Minus 4, 7 som lägst här 7 km utanför Malmköping. Nu är det “bara” 2, 2 minus

0

Tanja V, Dalarna

29 okt 2006 kl. 09:00

Ja, här är det nog färdigplockat! -6, 7 i morse! Plockade istapps-trattisar i går redan o då var det bara -1.

0

Temperaturrapport -7

Gunhild

29 okt 2006 kl. 09:41

Strålande sol och härligt väder här i Umeå. Lagom med snö för promenader.

0

Nu är det -4, 7 å Underbart

Annette Landin

29 okt 2006 kl. 09:53

gräset gnistrar i solen som är som en stor brilliant :=) Vilket väder….det blir iaf svamp i grytan :=)

0

Nu är det -4 i morse

Susanne E, Dalarna

29 okt 2006 kl. 10:15

Nu är det 0.7 och strålande sol. Första riktiga frosen kom i natt. Ska strax sticka iväg på LRF:s tipspromenad för att göra någonting utomhus när de andra är på hockey. Sedan blir det, liksom Anette, en gryta med svamp i.

0

Nu är det -4 i morse

Susanne E

29 okt 2006 kl. 10:24

Det var någonting för språkpolierna ;) . Härligt tempus i “Nu är det -4 i morse”. Såg det försent. Lovar bättring :)

0

Temperatur-rapport

Birgitta F

31 okt 2006 kl. 16:54

Bohuslän kustnära , stilla regn , avtagande vind +7 grader.

0

Nu är det -4 i morse

Bo E

31 okt 2006 kl. 17:55

Birgittas rapport låter för mig som den behagligaste för mänskliga varelser att vistas i…

Frost…brrrr
Snö....usch…
Men det är ju naturens gång och bara att bita ihop till nästa vår nu…

0

Nu är det -4 i morse

Lena M

31 okt 2006 kl. 18:12

Vinden och snöfallet har avtagit, men flera träd har blåst av, här och hos grannarna.Ett i-lands problem! Jag läste i dagstidningen att många miljoner människor svälter i Asien och Afrika. Vilka stora problem vi brottas med, eller hur?
Snö. svampnamn, vad äta o.s.v
Och jag säger som Anette ( tror jag det var ) nu är det kul att läsa på forumet igen.

0

Nu är det -4 i morse

Tina Nordberg Kolsva Västmanland

31 okt 2006 kl. 20:44

Vad ni har det vintrigt på många håll. Här är det + 3 grader o har regnat hela dagen. Inget svamp väder.
Sköt om er.

0

Nu är det -4 i morse

Helena A

31 okt 2006 kl. 21:09

Här i Malmköping sjunker det snabbt nu. Från runt 10 plus och ösregn under dagen är det nu nere
runt noll och det börjar blåsa.

0

Nu är det -2.....

Birgitta F

1 nov 2006 kl. 07:42

....och vitt på gräsmattan = (

vill inte….

0

Annette, just nu i Hjo

1 nov 2006 kl. 17:12

Snö och minus , men det blåser friskt så det är nog ca minus ...trattkantarellerna var dock helt OK

0

Veddige -8, 9

Charina i ett svinkallt Halland

2 nov 2006 kl. 07:53

Kl 6.
Fy fan , jag vill inte gå ut..
Så ska jag iväg o besiktiga bilskrället 9:20, får väl vara glad om jag får köra hem.. Skramlar o skrapar överallt nu.

0

Veddige -8, 9

Lena M

2 nov 2006 kl. 08:00

Här i Gästrikland var det minus 10 vid sextiden. Det är bara att klä sig och pulsa iväg och hämta dagstidningen och ge fåglarna mat.

0

Malmköping -8

Helena A

2 nov 2006 kl. 08:08

Brrrr, det var inte skönt att gå ut på morgonen…...
Fast nu stiger det ganska snabbt (som tur är)

0

Sö Dalarna -7, 5

Susanne E

2 nov 2006 kl. 08:54

Snön gnistrar i solen. Det blir en kristallklar dag. Kung Bore kom så fort att en del tränd inte ens hade förstått att det var höst. Vissa björkar inne i stan var helt sommargröna men med tung snö som hängde över dem.

0

jo, Västra Götaland -7, 1

Annettte tilfälligt i Hjo

2 nov 2006 kl. 09:15

Bitigt kallt, men skall ut och plocka några stelfrusan trattkantereller till en paj…kanske…

0

Hjo, Västra Götaland -7, 1

Annette L, tillfälligt i Hjo

2 nov 2006 kl. 09:32

...kan inte stava längre…Hjo ska det givetvis vara…

0

Rånäs 4, 2

Gula

2 nov 2006 kl. 09:47

...för tillfället men i natt var det 7, 3 som kallast. Det är sååå vackert därute, solen skiner och snön gör det ljust och fint och fåglarna pickar besatta på nötterna och bollen….

0

Temp i Kolsva

Tina Nordberg

2 nov 2006 kl. 14:02

Hejsan,

här har vi en underbar dag strålande sol -2 och ingen snö.
Hoppas på lungt väder i helgen ska till Skövde, sonen ska bowla Junior Master.Är det någon av er svampisar som bowlar?  Berätta.
Själv familjebowlar jag ett par gånger om året.Kan få ihop 150p i nedförsbacke o medvind.

0

Rånäs 4, 2

Göran H

2 nov 2006 kl. 17:21

Nu bli jag irriterad, hur kan du Gula ha 4, 2 när jag i Almunge har -2, 5? Är jag utsatt för en väderkomplott?

0

Rånäs 4, 2

Gula

2 nov 2006 kl. 17:50

Oj, skulle naturligtvis vara MINUS !!!Fast det kan ju vara en komplott iaf. 8)

0

Rånäs 4, 2

Göran H

2 nov 2006 kl. 17:58

Gud så skönt att höra. Blev såå orolig :-)

0

Rånäs -4, 0

Gula

2 nov 2006 kl. 21:53

Och nu är det -4 och jag tycker mig se snöflingor utanför fönstret men nyss lyste nog månen….Det är så ljust och fint nu tack vare snön, man får njuta av det så länge det varar, det ska ju bli varmt igen…och då blir det kolsvart, riktig november…

0

Temp i Kolsva

Annette på besök i Hjo

3 nov 2006 kl. 10:39

Tina, då är vi denna helg mil från varandra…*närmare än vanligt alltså...*

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone