0 187 visningar

8 svar

Torkning

Ann-Christin Elmersson

15 sep 2004 kl. 09:11

Hej alla svampare. Jag fundrar över var jag kan inhandla en svamptork och vad priset ligger på...ankie…

0

Vanilli

15 sep 2004 kl. 17:05

Jaa, det är också jag nyfiken på. Jag hittade en massa olika modeller med olika finesser och i olika prisklasser då jag gjorde en sökning “Svamptork” på altavista: http://se.altavista.com/web/results?itag=wrx&q=svamptork&kgs=1&kls=1

Vilka finesser behöver man? Vad ska man tänka på?

0

Ann-Christin Elmersson

15 sep 2004 kl. 18:10

Hej och tack för ditt svar…vet inget om finesser…jag har endast torkat trattisar tidigare…la en tidning på en antik lingonrensare som jag har…bytte tidning var dag tills de var torra…ska läsa dina länkar…ankie…

0

Daniel Persson

15 sep 2004 kl. 23:05

Jag har själv en OBH Nordica, som är en väldigt billig modell (400 spänn, ungefär). Den är okej, men det finns ingen timer och ingen termostat på den, så att den blir väldigt varm. Eventuellt kan den “bränna” lite tunnare svamparter, typ trattisar.

0

Ann-Christin Elmersson

16 sep 2004 kl. 08:57

Hej och tack för ditt svar…jag ska kolla på alternativ av torkare…ankie…

0

Andreas

17 sep 2004 kl. 12:37

Kupevärmare, grönsakskorg från ica, blompinnar samt en flyttkatong, summa 250 kr
Bara fantasin sätter gränserna…
Torkar karljohan på rekordtid

0

Kurt

22 sep 2004 kl. 15:37

Som sagt, det är mycket enkelt att bygga tork själv. I exemplet nedan används trådbackar. Men man kan också göra torkollor med myggnär eller använda plastbackar (de som affärerna har champinjoner i)

http://www.utsidan.se/mat/kokbok/tork.html

0

Lisa Dahlén

26 sep 2004 kl. 21:02

Myggnät fastgjort runt en ram, som passar till torkskåpet, fungerar utmärkt. Sju stycken ramar ryms samtidigt.
I tvättstugan ryms desutom myggnäten med kupévärmare under. Jag tycker det är viktigt att svampen torkas fort, därför känns idén med tidningspapper något mindre bra.

0

Annika Eriksson

26 sep 2004 kl. 22:41

Evermat = 1.695:- inkl.moms och 6 torkollor, temostat och timer, vilket innebär att den även är lämpad för bär, frukt&grönt,  till och med blöta strumpor! Köper du en vill du genast ha flera. Se info på http://www.europlast.se/evevermat.html telefon till Bjurholms Indstriplast är 0932 - 106 66.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone