0 232 visningar

11 svar

Vad är detta?

Cicci, södra Sthlm

29 okt 2006 kl. 20:24

Nummer ett vet jag inte.

Nummer två tror jag vit tuvskivling

Nummer tre borde jag kunna, men Micke jag kommer inte ihåg vad du sa att den hette.

0

Cicci igen

29 okt 2006 kl. 20:25

Kan ju vara himla bra med en bild också, vad trött jag blir.

0

Göran H

29 okt 2006 kl. 20:30

Å, Gud vad jag älskar era kommentarer när det skiter sig!!

0

Birgitta F

29 okt 2006 kl. 20:33

hej cicci kan du sno på en av nr 1 så vi ser undersidan ??
Kul tändsticka som nr 3 = )
Såg du mina nya 7 ??

0

Birgitta

Cicci, södra Sthlm

29 okt 2006 kl. 20:41

På bild 2 ser du undersidan av nr 1.

Din trea ser ut som min etta alltså pudrad trattskivling. Jag hade gissat på pluggtrattskivling men jag ändrar mig och gissar på att det är samma som din, alltså pudrad trattskivling.

0

klas jaederfeldt

29 okt 2006 kl. 20:42

kul att du hittat svampklubba. om det är en cordyceps capitata ellet longisegmentis, går ite att se utan mikr.den parasiterar på Hjortsvamp

0

Cicci, södra Sthlm

29 okt 2006 kl. 20:45

Hej Klasse!
Jo jag fick lära mig den häromdagen. Jag och Micke var ute en sväng och då hittade jag den. Så Micke talade om att den växte på tryffel så jag grävde och till slut hittade jag tryffeln. Lite coolt för en nybörjare som mig.

0

tryffel

Birgitta F

29 okt 2006 kl. 20:47

hmm jag grävde inte under min svampklubba…skit oxo

0

missade bild 2

Birgitta F

29 okt 2006 kl. 20:49

blev lite ivrig då jag kände igen ovansidan sry cicci

0

:) Birgitta

Cicci

29 okt 2006 kl. 20:51

Det är lugnt, jag missade ju till och med att lägga in bilden :)

0

Cicci, södra Sthlm

30 okt 2006 kl. 09:16

Är det någon som vet vad detta är. Har jag rätt i mina gissningar i vit tuvskivling och Birgittas förslag på pudrad trattskivling.

0

Irene A

30 okt 2006 kl. 09:27

Jodå, pudrad trattskivling och vit tuvskivling.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone