0 1070 visningar

12 svar

Ny fuling

Snålis

30 okt 2006 kl. 15:14

En ny fuling som jag fick till jobbet.

Det var finnen som sade till sin läkare att han inte kunde förstå
varför han var så trött hela tiden.

Läkaren sa: -Du kan väl ta och beskriva hur en helt vanlig dag ser ut
för dig!

Finnen berättade (med grov brytning på finska):

-Ja, dä första jag gör när jag vaknar på morronen är att jag nullar
särringen. Sen äter jag frukort o efter det nullar jag särringen igen
innan
jag går till joppet.

På matrasten går jag hem och nullar särringen en gång före maten och en
gång efter maten, sen går jag till joppet igen

När jag kommer hem från joppet så nullar jag särringen, sen äter jag
kvällsmat o efter det så nullar jag särringen igen och innan jag somnar
så nullar jag särringen tre gånger till.

Läkaren stirrar roat på finnen:

-Vad tror du själv kan vara orsaken till din trötthet om du tänker
efter
lite?!!

Finnen efter en stunds funderande:

-Tjaa… kan dä bero på det där smårunkandet på joppet..????

0

Bjuford Kyssdravel

30 okt 2006 kl. 15:57

Horra, horra!!! Den var pra!!!

0

Heidi

31 okt 2006 kl. 01:13

Unnskyld, jeg er bare norsk… og undrer hva dette har med sopp å gjøre???

0

Kenneth

31 okt 2006 kl. 13:47

Det har faktiskt med snopp att göra!  he, he

0

Susanne E, Dalarna

31 okt 2006 kl. 13:54

Fy på dig Kenneth! ;)
Heidi, detta har inte mycket med svamp (sopp) att göra, men ibland är det bra att skratta lite också! :)

0

Daniel Persson

1 nov 2006 kl. 13:50

Enastående bra, Snålis!! Heidi, vad som inte framgår av historien är att finnen i fråga har fotsvamp… Därav kopplingen.

0

Tina Nordberg

1 nov 2006 kl. 16:33

Tror han har underlivssvamp som han försöker gnugga bort.

0

Inte fuling - kuling

Tina Nordberg

1 nov 2006 kl. 17:25

En liten gosse hör att storebror ska ut med tjejen och låna pappas bil. Lillen gömmer sig i baksätet för att få veta allt om hemligheterna om brudar.Bilen rullar igång, hämtar flickvännen, o köt ut i SKOGEN.De stannar släcker ljuset, månen skiner. Rysligt spännande…...det hörs puss puss.Lillen håller på att spricka.
Plötsligt hör han hur brorsan får en örfil, varpå han utbrister- Va, vill du inte? Hon säger Nej, verkligen inte.Brodern blir sur slänger ut tjejen o ropar efter henne.- Då får du GÅ hem. Smäller igen dörren o kör hemåt med en rivstart.
Nu är lillen nöjd, så gör man med tjejer, passande enl. honom.
Nästa dag tar han trehjulingen till lekparken, kör fram till Karin o frågar.-Vill du åka med ?
Karin nickar glatt o hoppar upp på flaket.Lillen cyklar bort till ett buskage, vänder sig mot sin brud o frågar.Nå, vill du, eller vill du inte? Karin nickar ivrigt o säger JA.
Lillen ser sig villrådigt omkring, stampar ilsket med foten i backen outbrister bittert. -Då får väl jag GÅ hem.

0

Inte fuling - kuling

Snålis

2 nov 2006 kl. 08:01

Tina!
Den är ju bara fööör söt. Har hört den förut men glömt bort riktigt hur den var. Men nu glömmer jag inte igen. Tack

0

Inte fuling - kuling

Susanne E

2 nov 2006 kl. 09:02

Åhhh, den var gullig!

0

Snålis

2 nov 2006 kl. 16:19

En ny fuling innan jag åker hem och myser.
Trevlig helg på er alla.

En familj sitter runt middagsbordet och sonen frågar om han kan få ställa en fråga. Pappan svarar. “Ja visst, fråga på bara”

Den unga mannen frågar sin pappa, “Pappa, hur många olika typer av bröst finns det?” Pappan blir lite förvånad, men svarar, “Jo min son, det finns tre sorters bröst. I 20-års åldern har kvinnan bröst som är som meloner, runda och fasta. Runt 30 - 40 Års åldern är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga. Efter femtio, blir brösten som lökar”

“Lökar?”

“Ja, när du ser dem, får de dig att börja gråta”

Detta utlägg fick både modern och dottern att se rött, så dottern frågar. “Kan jag ställa en personlig fråga? Mamma, hur många typer av penisar finns det?”

Mamman blir lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar. “Jo min dotter, en man går igenom tre faser. I 20-års åldern är en mans penis som en ek, ståtlig och hård. Runt 30 - 40 års åldern är penisen som en björk, flexibel men pålitlig. Efter femtio blir penisen som en julgran.”

“Julgran?”

Ja, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration.”

0

Nina A

2 nov 2006 kl. 22:41

Haha mera mera!!

0

Lena Magnefjord

2 nov 2006 kl. 23:13

Hej Heidi! Kul att høra ifrån en norsk dame! Sjælv ær jag svensk och bor i Norge sen 11 år!Bor i Baerum! Var finns du? Jag håller just nu på att rensa trattkantareller som bara den! Det var ju en kul vits men, men… Hør av dig om du vill! Vi ær ofta ute i Inre Oslofjord o fartar runt på øarna o plockar sopp!!
Lena i Norge

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone