0 285 visningar

14 svar

snö

Gula

31 okt 2006 kl. 23:09

Nu börjar det snöa här; -0, 1 grader. Kommer att vara kaos imorgonbitti…

0

Susanne E

1 nov 2006 kl. 07:32

Hoppas den gula har fått vinterdäcken på då!

Här är det kraftig blåst, -4 och den blöta snön som kom igår har frusit och är stenhård. Väldigt halt ute.

Plogbilen kom till slut i går kväll, tack och lov! Kanske man kan få post idag då.

0

Helena A

1 nov 2006 kl. 08:10

Storm över Malmköping och elen har precis återkommit efter ett längre avbrott.
Snö yr det lite i luften bara, typ kornsnö.
Men svinkallt 2, 5 minus och den hårda blåsten brrrr

0

Birgitta D

1 nov 2006 kl. 08:24

I Tranås med omland är dt också kaos snö minusgrader och långtradare på tvären överallt. Skulle ut ocl uncha med en kompis 4 mil härifrån men stannar nog hemma. Tur att jag plockade en kasse med svamp igår. Då hade vi 9+. Lena M det vae väl inte du som var inblandad i olyckan öster omHofors igår?

0

Evus

1 nov 2006 kl. 08:38

Här ( i Botkyrka) började det snöa vid 7.30 och det blir mer och mer, och full blåst/...storm?
Brrrr säger jag också.

Nu är vintern i antågande.

0

Gula

1 nov 2006 kl. 09:34

Gomorron!
Nu är det vitt ute och blåser som attan! Men bara -0, 9 så det kommer nog att smälta längs dagen. Vad ljust och fint det blev! Tänk att man glömmer från år till år hur fint det blir med snön!
Ja Susanne E, vilken tur att vi bytte däcken på alla bilarna på söndagen, ibland är man förnuftig. Men gubben ska köra hem sin nya Saab från Stockholm idag(85km) och den har sommardäck….

0

martina

1 nov 2006 kl. 09:58

Snö i Helsingborg också. Vi hade inte ens haft frost förut, var ute i skogen igår och plockade KJ och brunsopp och kantareller.

0

Nina A

1 nov 2006 kl. 10:17

snö här norr om stockholm med….
suck, jag _vill_ inte ta fram min dunjacka….vill inte inse att plocksäsongen är över :(

fast det är vackert med snö, och mysigt med blåst runt knutarna :)

0

Lena M

1 nov 2006 kl. 11:16

Det var gruvsamt att ta sig upp i morse i kylan, på med fleesdressen och fårskinntossorna.
Sedan ut i ladan och leta reda på fotogenköket så det blev en kaffetår. Vid niotiden kom strömmen, men har för säkerhets skull lagat middagen nu. Många träd har blåst över vägen och några svajar betänkligt över el och telekablarna. Men visst är det vackert !

0

Gula

1 nov 2006 kl. 11:23

Oj så vackert, Lena! Som ett julkort! Det största problemet när strömmen går är vattnet, tycker jag. Man märker hur himla beroende man är av el och det känns inte bra!

0

m

1 nov 2006 kl. 12:04

Du milde, så vackert! Här har det mesta redan töat bort.

0

Birgitta D

1 nov 2006 kl. 16:29

Lena
Det är bara tomten som fattas

0

Affe, Nv Skåne

1 nov 2006 kl. 18:39

Verkligen tjusig bild Lena.
Men jag är inte avundsjuk för fem öre…. Vi har också fått en liten omgång här i dag tyvärr.

0

Totte Gbg

1 nov 2006 kl. 22:53

I Göteborg har även vi fått lite snö idag. Halt o just nu -3grader.
Ska ta mig en tur till Stora Amundön i morgon för en promenad vid havet o sedan basta o vinterbada vid Askimsbadet. Ska bli skönt :)

0

Gula

2 nov 2006 kl. 00:15

Jo minsann! Kaos var bara förnamnet! Körde hem från stallet (c.30km) fyra- femtiden i värsta ovädret, på små slingervägar.Ingenting såg man, bara vitt, vittoch vitt! Det är tur att man bor här på landet där folk är förnuftiga och har dubbdäcken på och dessutom kör väldigt försiktigt! Men min kära man valde denna dag till att hämta sin splitternya bil (i Stockholm) och körde hem den, med sommardäck!!! Jag måste säga att jag var lättad när jag såg att han kommit hem hel…och bilen också....

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone