I Tranås med omland är dt också kaos snö minusgrader och långtradare på tvären överallt. Skulle ut ocl uncha med en kompis 4 mil härifrån men stannar nog hemma. Tur att jag plockade en kasse med svamp igår. Då hade vi 9+. Lena M det vae väl inte du som var inblandad i olyckan öster omHofors igår?
Gomorron!
Nu är det vitt ute och blåser som attan! Men bara -0, 9 så det kommer nog att smälta längs dagen. Vad ljust och fint det blev! Tänk att man glömmer från år till år hur fint det blir med snön!
Ja Susanne E, vilken tur att vi bytte däcken på alla bilarna på söndagen, ibland är man förnuftig. Men gubben ska köra hem sin nya Saab från Stockholm idag(85km) och den har sommardäck….
Det var gruvsamt att ta sig upp i morse i kylan, på med fleesdressen och fårskinntossorna.
Sedan ut i ladan och leta reda på fotogenköket så det blev en kaffetår. Vid niotiden kom strömmen, men har för säkerhets skull lagat middagen nu. Många träd har blåst över vägen och några svajar betänkligt över el och telekablarna. Men visst är det vackert !
Jo minsann! Kaos var bara förnamnet! Körde hem från stallet (c.30km) fyra- femtiden i värsta ovädret, på små slingervägar.Ingenting såg man, bara vitt, vittoch vitt! Det är tur att man bor här på landet där folk är förnuftiga och har dubbdäcken på och dessutom kör väldigt försiktigt! Men min kära man valde denna dag till att hämta sin splitternya bil (i Stockholm) och körde hem den, med sommardäck!!! Jag måste säga att jag var lättad när jag såg att han kommit hem hel…och bilen också....
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.