0 282 visningar

13 svar

Ny tråd , vad är lycka!

cicki T Belgien

1 nov 2006 kl. 19:36

var ute i skogen idag och lufsade med mina två Berner Senner tikar. Klart jag hade svampkorg med mig och den blev väl halvfull med både karl johan, div soppar, kremlor och kantareller.Spanade in varenda tall efter blomkål, men icke. Men vad f-n, bättre än så här kan man väl inte ha det? Tystnad, förutom då naturens ljud, frisk luft, vackra höstfärger, lugn och ro.

0

Charina

1 nov 2006 kl. 19:52

Lycka? Det är att få vira in fingrarna i håret på den älskades bringa :)Eller att bara få se på när han sover…

0

Bo Reyer

1 nov 2006 kl. 19:53

Att efter ett par timmar i skogen kunna dela med sig av “fångsten” till någon äldre eller handikappad, som inte längre tar sig ut i skogen för egen maskin.

0

Maric // Arlanda

1 nov 2006 kl. 20:08

Lycka för mig är mycket, bl.a vovvar som busar och visar hur lyckliga de är, kanariefågeln våran som sjunger så vackert, att hitta ett ställe ute i skogen fullt med svamp, vårens första knoppar som blommar upp. Finns så mycket lycka för mig, men den största lyckan är nog ändock när dottern säger: Jag älskar dig mamma!

0

Totte Gbg

1 nov 2006 kl. 22:45

...att äntligen kunna få börja basta o vinterbada för säsongen….

0

Tina Nordberg Kolsva Västmanland

2 nov 2006 kl. 10:47

Att vakna på morgonen o vara frisk o att man duger. Att övriga i familjen känner likadant och mår lika bra som jag.

0

Nina A

2 nov 2006 kl. 11:18

lycka är att
-att komma hem, och veta att den man älskar väntar på en
-lägga sig i soffan och på momangen ha två lyckliga spinnande katter på sig
-att kika in i frysen och inte få upp ett fack pga all svamp!
-att upptäcka hur sinnena blivit starkare av att ha vandrat miltals i skogen
-att inse att varje dag har något nytt att ge, och att försöka se till att göra något roligt varje dag

0

Gula

2 nov 2006 kl. 15:06

Vakna av sig själv på morgonen (ingen väckarklocka) hälla upp ett ämbar kaffe och sätta sig i glasrummet och veta att det inte finns några “måsten”. Inte ens läsa tidningarna om man inte har lust! Bara sitta och titta på allt som rör sig och inte rör sig där ute….

0

Bo E

2 nov 2006 kl. 15:15

Tänker jag efter så är det nog att vara frisk och ha möjlighet att röra mig ute i naturen samt att kunna dela med sig av lycka till någon annan.

Fint skrivet av Bo Reyer tycker jag.

Min gamla mor är väldigt förtjust i stekt svamp, men jag blir lite kluven ibland hur jag ska göra för hon har även väldigt känslig mage och ska egentligen inte äta för mycket fett och stekt mat.
Men visst uppskattas en klick stuvade kantareller då och då...

0

Lycka för mig...

Gunhild

2 nov 2006 kl. 20:46

är när jag går skogspromenad med min hund och får syn på nåt som detta….

0

Lycka för mig...

Gunhild

2 nov 2006 kl. 20:50

missade en bild

0

Lycka för mig...

Lena M

3 nov 2006 kl. 08:24

Jag säger som Gunhild, att få ströva i skogen i både solsken och regn. Att upptäcka nya arter av både svamp och växter, komma till ett smultronställe och bara ta för sig. Det är lycka !
Också glädjen över att få vara frisk, att se solen gå upp och att ens nära också mår bra.För mig är det de små tingen som gör livet behagligt.

0

Lycka för mig...

Maya K. I. Umeå

3 nov 2006 kl. 19:47

Först och främst att fortsätta att få vara frisk, för då orkar jag ju med barn , barnbarn och kompisar, t.ex. bjuda dom på svampmiddag.Igår ville en kompis köpa kantareller av mig, men dom säljer jag inte, dom bjuder jag på. Så han fick en stooor ask med blandsvamp, som han tacksamt tog emot, försökte betala, men nix. Lycka för mig är också att stå på knä och plocka massor med åkerbär samt smultron på mina fina ställen.

0

Preppie

4 nov 2006 kl. 12:38

Precis som du beskriver, stillsamheten, sällskapet ( i mitt fall min lille hund oftast , de vackra färgerna och den friska luften. Det är något som kan ge mig sköna rysningar. Min största lycka dock vad gäller svamp var när jag och en till promenerandes till havet för att bada i sept, beslöt oss för att göra en avstickare in i skogen som fanns för att se om vi fann någon svamp. Slutade med att jag snubblade på en ljungmatta fylld med guld :) Ett sådant där typiskt spontanfall där man hittar svamp då man minst anar det :))
Tyvärr var jag för upprymd och plockade upp all svamp som den största egoist som kunnat finnas vid det tillfället, så jag glömde helt bort att ta en före-bild på hela härligheten : ... men det var ett minne det :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone