Idag kl 16:05, rustade med pannlampor och svampkorgar, trotsade vi, 11 arbetskamrater och 4 barn kylan och mörkret och gav oss iväg till skogen för att plocka klingande trattkantareller.
Den hårda nordanvinden märktes inte i skogen och månen lyste vackert från klar himmel.
Vi hittade några korgar med snöiga trattkantareller och när vi kom tillbaks till bilarna hade en arbetskamrats man gjort upp eld så att vi kunde grilla korv.
Det blev ett par fina timmar i skogen och nu känns det gott att sitta i gostolen med brasan tänd och dricka en kopp med te.
Svamp och skog är härligt :-)
..tänkte jag göra i morgon, . men här i Stockholm är det några centimeter snö. Undrar om det går att se några trattisar då.... JAg har gett mig bara den på att jag ska ut.
Klirrande trattkantreller plockade jag i lördags så jag vet att de är helt OK. De torkade lika snabbt som “vanliga”.
Har ni snö?
Jag tror jag tar en tur trots allt…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.