0 281 visningar

19 svar

VINTERN HÄR!!!!!!!!!

MÅLLAN

2 nov 2006 kl. 19:59

Jag saknar redan svampsesongen , de kommer säkert att bli en LÅNG vinter.

0

Vadå slut....

Gunhild

2 nov 2006 kl. 20:06

svampsäsongen varar året runt eller? Det finns ju tickor att titta på, och sen kan man ju fundera på och försöka ta reda på vad det var man fotograferade under högsäsong genom att skicka in bilderna till forumet för att få stjärnornas synpunkter och kommentarer.

0

Olle

2 nov 2006 kl. 20:14

Svampsäsongen är självklart trevlig, men inget går upp mot en gnistrande vinterdag.
På med varma kläder och bygg en snökoja med barnen!
Eller en skidtur i vackert vinterlandskap!

Efter det en varm bastu och rulla sig i snön.
Avslutning med en god wiskey och godnatt!

Jag skulle kunna skriva detta under tråden om lycka för mig också!

0

Gunhild

2 nov 2006 kl. 20:39

Håller med Olle visst är det vackert med vinter och visst finns det svampar…

0

MÅLLAN

2 nov 2006 kl. 21:01

mEN JAG ÄR INTE FÖRTJUST I VINTRERN Å INTE MIN 8ÅRIGA KATT HELLER , VI VILL HA VÅR Å SOMMAR .Ursäkta stavningen men jag är alldeles ny med DATORN , men det är jädrit kul .

0

MÅLLAN

2 nov 2006 kl. 21:12

I höstas plockade jag 150 kg karl johan på 6 dagar , och tjänade 4000 kr , hade drömt om att tjäna några tusen på annan svamp också , när man är sjukpensionär , men tyvärr frosten kom

0

Mållan

Gunhild

2 nov 2006 kl. 22:06

Bor du i Värmland

0

MÅLLAN

3 nov 2006 kl. 16:48

Ja jag bor i värmland , hur kunde du gissa det , var bor du ?

0

g

3 nov 2006 kl. 17:43

Det kanske bara är där man får så taskigt betalt för KJ?

0

MÅLLAN

3 nov 2006 kl. 17:50

va då , taskigt betalt , va får ni då ?

0

Charina

3 nov 2006 kl. 18:03

Jag fick 1000:- för 21kg.
Jag själv fick sätta priset!?

0

MÅLLAN

3 nov 2006 kl. 18:07

Jag plocka 39 kg och fick 1000 kr

0

MÅLLAN

3 nov 2006 kl. 18:10

Charina . var bor du ?

0

g

3 nov 2006 kl. 21:12

Inte en suck att jag säljer under 60:-kg-södermanland-

0

Charina Halland

4 nov 2006 kl. 08:13

Varbergs inland.

0

Lena M

4 nov 2006 kl. 09:00

Det kommer mer snöflingor dansande över mig här i Gästrikland just nu och lägger sig över de 2-3 dm som redan finns.
I måndags plockade jag svamp, det blev ett abruppt slut.
Hade hoppats att det skulle tina bort så jag fick gå en sväng till, men det är tveksamt.

0

MÅLLAN

9 nov 2006 kl. 18:10

Hej! kul Charina , kommer själv från Fjärås, om du känner till stället.

0

MÅLLAN

10 nov 2006 kl. 16:30

Måste berätta att i dag har jag varit ute å plockat frysta trattisar , livet kom tillbaka. Trodde dom hade blivit svarta , men TV har lovat snö inatt , hoppas dom har fel

0

Lena M

10 nov 2006 kl. 17:19

Tänkte att, kanske, men det visade sig idag att det var kört.
var inte skogsvägarna blockerde av snövallar så var det kullfallna träd över vägarna. Så det var bara att inse, säsongen är slut här i Gästrikland. Nu får jag / vi titta i böckerna och på forumet på bilder.
Trevlig ” mårtens afton “.

0

MÅLLAN

10 nov 2006 kl. 18:29

Det va ju tråkigt , för man får ju en liten KICK när man ser trattisarna , och får glöd att plocka mer . Trevlig Helg

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone