0 236 visningar

12 svar

Vinterns prat...

Annette L på vift

3 nov 2006 kl. 19:28

vad säger ni…vad ska vi diskutera i vinter??? Kommer sakna alla diskussioner och härliga bilder, inlägg, argheter mmm så har ni några förslag på vad vi skalll fortsätta med???

0

Kristina i Lund

3 nov 2006 kl. 19:31

Tja… hur är det i Hjo t.ex. Där har jag inte varit se´n barnsben?

0

klas jaederfeldt

3 nov 2006 kl. 20:45

eller kantareller, NEJ JAG SKOJADE BARA

0

Humor....

Susanne Nö Skåne

3 nov 2006 kl. 20:48

Hahaha jo det verkar som kan diskutera det i det oändliga….Räcker säkert som ämne hela vintern.

0

Klasse

Cicci

3 nov 2006 kl. 23:17

Menar du den gula eller trattkantareller…skoooja bara.

0

om irene orkar...

Birgitta F

4 nov 2006 kl. 07:55

såg att Irene i fjol i december lade upp massor med trevliga artbestämningsbilder typ frågesport 1-6 .Vi får väl fråga om hon har lust att ta det en vända till.

0

Klasse

Gunilla

4 nov 2006 kl. 07:56

Eller kanske tom gula trattkantareller-eller vita gula kantareller?

0

Klasse

Lena M

4 nov 2006 kl. 08:19

Ja, många av experterna lade ut bilder så vi fick testa våra ( nyvunna ) kunskaper, det var kul även om resultat inte var så strålande för min del. Ser fram emot detta nu i vinter igen !

0

Svampbilder

Elisabeth Jansson

4 nov 2006 kl. 12:04

Vi är nog många som fotar och kan lägga in bilder Hans har lagt in bild under sällsynta svampar.
ska vi fortsätta där eller ska varje person ha en “tråd”
Det är nog bäst att ha en egen “tråd” för det kan bli mycket diskussioner.
Vad tycker NI?

0

Vinterns prat.

Elisabeth

4 nov 2006 kl. 12:09

Ursäkta Franco Matli var det som hade lagt in bilder på sällsynta svampar!

0

Vinterns prat.

Annette L, Sthlm norr

4 nov 2006 kl. 17:01

Hjo är som det alltid har varit i november…en blandning mellan vackert och snålblåsig småstad…Pilen nere vis strandpromenaden som växer ihop med vattnet geom att den är isindränkt till ett tomt centrum…ja det varierar kraftigt…Jag är uppvuxen i Hjo så för mig är det ändå “hemma”!...

0

Vinterns prat.

Hans

4 nov 2006 kl. 17:12

Elisabeth,
Nej som du konstaterad var det inte jag som lagt in någon sällsynt svamp…
Men Gunhild fick just en bild på den relativt okända iskantarellen :-), kolla i tråden “Tidningsklipp”.

0

Carin

5 nov 2006 kl. 16:45

Matprat räcker hela året.
Exempelvis nya varianter på alla läckra svampar som ligger i frysen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone