Hejsan!
Önskar jag kan få lite råd av er kunniga. Det är så att jag igår var och plockade lite trattkantareller i några minusgrader så jag fick bryta upp dem. Har läst här och sett att det är många som plockar dem även efter minus grader. Men idag när jag skulle börja rensa med så insåg jag att många av dem hade fått en lite “sladdrig” konsistens. Har de blivit dålig eller går det att använda dem ändå? De som luktade kastade jag. Sen hittade jag även lite rödgultrumpetsvamp och lite gula kantareller. Klarar dessa frosten? Kan jag torka de tinade trattkantarellerna eller blir bäst att fövälla och sedan frysa in. Tacksam för svar snarast!
Jag borde kanske ha uttryckt mig lite tydligare. Jag hade svampen på balkongen under natten så den var fortfarande frusen när jag tog fram den idag. Så frågan är fortfarande ifall den något sladdriga svampen är dålig? Eller ifall den bara blivit så pga den ökade vätskemängden? Bland dessa fanna även exemplar som var fasta och fina.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.