..jag ger nog upp. Har suttit och tagit tid och varje litet klick tar 2-4 minuter och jag sitter och löser korsord mellan klicken.
Går det inte att göra något åt det?
Synd för det är bra kul att vara här…
Jämför gäran både upplägg, indelning inter-face och hastighet med ett annat forum jag frekventerar..
http://www.alltomtradgard.se/forum/forumlist.php
...segheten är också orsaken tioll dubbelklicket. När inget händer på 3-4 min tror man att man inte klickt, men det hade jag.
I det forum jag hänvisade till, Allt om Trädgårds, kan man också redigera sian inlägg om det blir fel… fast man måste vara registrerad för at göra inlägg men inte för att läsa…
Jag känner igen det du beskriver Helena. Man klickar på ett inlägg eller tråd…väntar…väntar…väntar ytterligare, så ploppar sidan “sidan kan inte visas” upp. Har hänt ett flertal gånger sista veckorna. Liksom att det ibland går jättesegt och ibland går fint.
Märkligt.
Jag har också märkt att det går trögt att surfa här ibland. Och ibland så får man upp “Service Unavailable” och kommer inte in på sidan alls. Jag har påpekat detta för webbhotellet (digikom.net) men inte fått svar än. Jag vet att de har blivit uppköpta av crystone.se och håller på att flytta över alla kunder till nya webbservrar och jag antar att det medför en del störningar. Det fungerade iallfall mycket bättre innan SvampGuiden blev flyttad till nya systemet. Så kan det gå.. ny teknik är inte alltid bättre. Skriv gärna i denna tråd in vilken tidpunkt ni får upp “Service Unavailable” eller när det går extremt trögt så har jag lite mer att gå på..
Om problemen fortsätter, kan du ju alltid kolla på alternativ hos
https://www.one.com
Mycket utrymme för pengarna, fri trafik osv, har fungerat mycket bra (hittills, är väl bäst att tillägga).
Hej Irene! Tack för tipset. Jag har faktiskt två konton hos one.com sedan ett par år tillbaka. De har växt mycket, hette förr b-one och verkar fungera bättre idag än vid starten. Det är hos dem som forumets alla uppladdade bifogade bilder ligger just nu. Tyvärr har one.com ganska starka tekniska begränsningar. De har en standardkonfiguration som inte går att rucka på om man behöver flexibla lösningar, vilket ofta är fallet med större sajter. Det är deras största nackdel men trafikmässigt så har de fungerat ganska bra.
Hej, Michael!
Idag 061107 har det varit väldigt trögt typ mellan 16.00 och 18.30.
Nu är klockan 18.45 och jag tycker det blivit bra mycket bättre!
Trodde det berodde på antal besökare, men nu är det 129 st och när det var trögt varierade det mellan 90 och 130.
Det är nog något annat…
Hoppas det löser sig.
Jag har inte tid med korsord så jag släcker ned när det blir för segt.
Ja, jag märker att det går trögt nu igen.. 20:02.. Jag tror inte det har nåt att göra med antalet besökare eller belastning på webbservern eller databasen. Det är linan (överföringen/bandbredden) som inte funkar ordentligt. Kanske har de satt någon begränsning där. Har fortfarande inte fått svar från webbhotellet..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.