0 465 visningar

23 svar

Så segt nu så...

Salasias

4 nov 2006 kl. 16:55

..jag ger nog upp. Har suttit och tagit tid och varje litet klick tar 2-4 minuter och jag sitter och löser korsord mellan klicken.
Går det inte att göra något åt det?
Synd för det är bra kul att vara här…

Jämför gäran både upplägg, indelning inter-face och hastighet med ett annat forum jag frekventerar..
http://www.alltomtradgard.se/forum/forumlist.php

0

Sorry...

Salasias

4 nov 2006 kl. 17:02

...segheten är också orsaken tioll dubbelklicket. När inget händer på 3-4 min tror man att man inte klickt, men det hade jag.

I det forum jag hänvisade till, Allt om Trädgårds, kan man också redigera sian inlägg om det blir fel… fast man måste vara registrerad för at göra inlägg men inte för att läsa…

0

Lena M

6 nov 2006 kl. 16:07

Nu, kl.16 är det nästan hopplöst segt, vad beror detta fenomen på ? Det är endast 37 besökare ute, har de kanske gett upp ?

0

Gula

6 nov 2006 kl. 16:17

jaaa, det här är som att hamna bakom en gammal traktor på en smal väg….

0

Birgitta F

6 nov 2006 kl. 16:19

Verkar vara ett cache-problem
Under fliken verktyg/internet-alterativ/ sen fliken innehåll
ta sen rensa ssl-tillstånd. Detta rensar cach-minnet då spurtar siten igen….

0

Helena A

6 nov 2006 kl. 16:30

För ett tag sedan gick det inte ens att komma in på sidan.
“Sidan kan inte visas” dök upp under nån kvart innan det gick att komma in igen.
Just nu är den seg som bara den…

0

Lena M

6 nov 2006 kl. 16:30

Nej Birgitta det verkar inte att hjälpa ! Avvaktar, det brukar ju lösa sig.

0

Birgitta F

6 nov 2006 kl. 16:33

nej det var nog bara en slump , men jag blev glad ett tag = )

0

michael bortrest...

Birgitta F

7 nov 2006 kl. 07:46

...eller ?
Siten beter sig väldigt konstigt.
I alla fall i min dator. Varierar från 375 besökare till 9…och jag som behöver hjälp med mina fem…

0

Helena A

Charina Halland

7 nov 2006 kl. 07:51

Händelsen du refererar till var för exakt 2 veckor sen idag. Pga bråk o “pajkastning” blev Micke tvungen att stänga ner siten o rensa inlägg innan han kunde släppa på oss igen.
Så det var inte fel på siten den gången utan det var vårt eget fel.

0

Helena A

Helena A

7 nov 2006 kl. 08:13

Nädå, inte bara då utan det hände igår också. Strax innan jag skrev mitt inlägg så gick det inte att komma åt sidan.
Märkte du också hur segt det var att skicka svar?

0

Här med!

Susanne E

7 nov 2006 kl. 08:18

Jag känner igen det du beskriver Helena. Man klickar på ett inlägg eller tråd…väntar…väntar…väntar ytterligare, så ploppar sidan “sidan kan inte visas” upp. Har hänt ett flertal gånger sista veckorna. Liksom att det ibland går jättesegt och ibland går fint.
Märkligt.

0

Här med!

Charina

7 nov 2006 kl. 08:27

Nu på morron e det helt ok tycker jag.. Men ibland på kvällen/em är det helt hopplöst.

0

Trögt webbhotell

Michael Krikorev

7 nov 2006 kl. 13:25

Jag har också märkt att det går trögt att surfa här ibland. Och ibland så får man upp “Service Unavailable” och kommer inte in på sidan alls. Jag har påpekat detta för webbhotellet (digikom.net) men inte fått svar än. Jag vet att de har blivit uppköpta av crystone.se och håller på att flytta över alla kunder till nya webbservrar och jag antar att det medför en del störningar. Det fungerade iallfall mycket bättre innan SvampGuiden blev flyttad till nya systemet. Så kan det gå.. ny teknik är inte alltid bättre. Skriv gärna i denna tråd in vilken tidpunkt ni får upp “Service Unavailable” eller när det går extremt trögt så har jag lite mer att gå på..

0

Michael

Irene A

7 nov 2006 kl. 13:47

Om problemen fortsätter, kan du ju alltid kolla på alternativ hos
https://www.one.com
Mycket utrymme för pengarna, fri trafik osv, har fungerat mycket bra (hittills, är väl bäst att tillägga).

0

Michael

Michael Krikorev

7 nov 2006 kl. 14:30

Hej Irene! Tack för tipset. Jag har faktiskt två konton hos one.com sedan ett par år tillbaka. De har växt mycket, hette förr b-one och verkar fungera bättre idag än vid starten. Det är hos dem som forumets alla uppladdade bifogade bilder ligger just nu. Tyvärr har one.com ganska starka tekniska begränsningar. De har en standardkonfiguration som inte går att rucka på om man behöver flexibla lösningar, vilket ofta är fallet med större sajter. Det är deras största nackdel men trafikmässigt så har de fungerat ganska bra.

0

Michael

Bo E

7 nov 2006 kl. 18:42

Hej, Michael!
Idag 061107 har det varit väldigt trögt typ mellan 16.00 och 18.30.
Nu är klockan 18.45 och jag tycker det blivit bra mycket bättre!

Trodde det berodde på antal besökare, men nu är det 129 st och när det var trögt varierade det mellan 90 och 130.
Det är nog något annat…
Hoppas det löser sig.
Jag har inte tid med korsord så jag släcker ned när det blir för segt.

0

4-5-minuters väntan....

Salasias

7 nov 2006 kl. 20:15

...mellan varje klick nu kl 20.00 tisdag kväll, 7 nov…
Nu får det bli TV och korsord ett tag

0

4-5-minuters väntan....

Kristina i Lund

8 nov 2006 kl. 09:46

09.45 onsd. morgon bara 24 besökare, men ganska segt (inte jättesegt).

0

Michael

Kristina i Lund

9 nov 2006 kl. 19:30

Nu (torsd. 19.30) är det jättetrögt igen - med bara 59 besökare!

0

visuellt.....

Birgitta F

9 nov 2006 kl. 20:02

Detta händer av och till när det går trögt

Nyss

0

Michael

Michael Krikorev

9 nov 2006 kl. 20:03

Ja, jag märker att det går trögt nu igen.. 20:02.. Jag tror inte det har nåt att göra med antalet besökare eller belastning på webbservern eller databasen. Det är linan (överföringen/bandbredden) som inte funkar ordentligt. Kanske har de satt någon begränsning där. Har fortfarande inte fått svar från webbhotellet..

0

Michael

Helena A

9 nov 2006 kl. 20:55

Nu är klockan strax före 21. Det tog 4 försök innan jag ens kom in på första sidan. “Sidan kan inte visas” hela tiden.
Jättesegt att försöka läsa inläggen. Låååååång väntan hela tiden.

0

Michael - sidan fortsätter...

Salasias

10 nov 2006 kl. 14:57

....ladda även om den är framme. Hela listan med inlägg ser OK ut på skärmen men “snurren” på Safari fortsätter leat efter något. Ibland är det någon av länkarna till reklambanners, ibland är det “totala sidvisningar…”-...

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone