Hej alla
Jag är så glad att jag har funnit denna sidan med likasinnade.
Min familj säger att jag är besatt av svampplockning, och att det måste vara lite sjukligt att glatt ge sig ut i “bräsket"varje dag, oavsett väder och vind, för att sedan komma hem tre timmar senare fåningt leende, med fästingar och älgalus krypande, ochen liten påse supekta svampar.för mig är det den ultimata upplevelsen, för min försummade familj är det helt sjukt.
Nu ska jag berätta om vad som är så sorligt.I dag när jag kastade mog ut för en snabb trattis runda, passerade jag det största gulisställe jag sett, och det efter två frostnätter…............
Alla sötnosarna fick stå kvar i skogen, men jag körde de två milen hem och hämtade kameran, så de är ialla fall fotade.Jag har försökt att bifoga bilderna så att ni skulle få se, men jag lyckades inte få iväg dem, så ni får tro mig på mitt ord.
jag lyckas inte med de andra, men jag får väl njuta av dem för mig själv.I morgon ska jag söka av denna skogen ordentligt, för omdet fanns så mycket där jag bara passerade, så kan det nog finnas mer långt inne i bräsket.
Sen får jag väl bara hoppas på att nästa säsong blir lika bra som i år, så att jag kan gå och hämta gulisarna
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.