0 329 visningar

17 svar

sorgligt

loppelisa

4 nov 2006 kl. 17:16

Hej alla
Jag är så glad att jag har funnit denna sidan med likasinnade.
Min familj säger att jag är besatt av svampplockning, och att det måste vara lite sjukligt att glatt ge sig ut i “bräsket"varje dag, oavsett väder och vind, för att sedan komma hem tre timmar senare fåningt leende, med fästingar och älgalus krypande, ochen liten påse supekta svampar.för mig är det den ultimata upplevelsen, för min försummade familj är det helt sjukt.
Nu ska jag berätta om vad som är så sorligt.I dag när jag kastade mog ut för en snabb trattis runda, passerade jag det största gulisställe jag sett, och det efter två frostnätter…............
Alla sötnosarna fick stå kvar i skogen, men jag körde de två milen hem och hämtade kameran, så de är ialla fall fotade.Jag har försökt att bifoga bilderna så att ni skulle få se, men jag lyckades inte få iväg dem, så ni får tro mig på mitt ord.

0

cicki T Belgien

4 nov 2006 kl. 17:25

ja visst blir man knäpp men snacka om att förena nytta med nöje! Man får frisk luft, motion och kommer hem med middag.
Och visst är det sorgligt, vi får kanske tillbringa vintern med att sticka toppluvor åt svamparna :)

0

Toppluvor cicci...

Gunhild

4 nov 2006 kl. 17:51

det fixar naturen åt dom åtminstone här uppe i Västerbotten. Såna här tomtar brukar jag träffa på julafton.

0

De bilderna vill vi se.....

Salasias

4 nov 2006 kl. 17:51

Är de för stora kanske? Minska dem lite och försök igen.

0

Toppluvor cicci...

cicki T Belgien

4 nov 2006 kl. 17:54

Gunhild, dina foton är bara så bra! Fast svamparna skulle kanske behöva en luva under snötäcket?

0

De bilderna vill vi se.....

cicki T Belgien

4 nov 2006 kl. 17:59

Salasias, har inga probs med att se bilderna, behöver inte heller vänta speciellt länge för att öppna ett inlägg. Problemet finns kanske nånstans i din dator?

0

cicki.. Loppelisas bilder

Salasias

4 nov 2006 kl. 19:26

var det som jag vill se. De kan väl inte heller du se. De finns ju inte inlagda…

0

cicki.. Loppelisas bilder

loppelisa

4 nov 2006 kl. 20:38

jag har provat igen, jag öppnar dem i paint, och förminskar till 50%, men får ändå inte i väg dem

0

provar igen med bilderna..

loppelisa

4 nov 2006 kl. 20:40

hoppas att det funkar nu…........

frysta

0

det funkade

loppelisa

4 nov 2006 kl. 20:44

massor på ett 50 meters område

0

Jaa!!

Salasias

4 nov 2006 kl. 20:44

En bild i alla fall…. Tack!

0

fattar inte hur jag gjorde

loppelisa

4 nov 2006 kl. 20:54

jag lyckas inte med de andra, men jag får väl njuta av dem för mig själv.I morgon ska jag söka av denna skogen ordentligt, för omdet fanns så mycket där jag bara passerade, så kan det nog finnas mer långt inne i bräsket.
Sen får jag väl bara hoppas på att nästa säsong blir lika bra som i år, så att jag kan gå och hämta gulisarna

0

fattar inte hur jag gjorde

cicki T Belgien

4 nov 2006 kl. 20:57

men de första bilderna med toppluvorna var ju med från början?

0

Toppluvorna var Gunhilds bilder...

Salasias

4 nov 2006 kl. 21:03

..eller hur cicki?

0

Toppluvorna var Gunhilds bilder...

cicki T Belgien

4 nov 2006 kl. 21:49

så rätt, så rätt, hade bara fått kaffe så dags. Sorry!

0

cicci...

Gunhild

4 nov 2006 kl. 23:11

minns var dom växte till nästa säsong ty ett är säkert, dom kommer på exakt samma ställe år från år, dvs. om ingen kommer och gör ett hygge just där då är det nog kört.

0

Trumpelisa

5 nov 2006 kl. 09:32

Skulle nästan kunna tro att du var jag och att din familj är den samma som min. Då är vi alltså två Lisor som är mer eller mindre knasförklarade. Men kul är det :)

0

Karin N

5 nov 2006 kl. 13:06

Låter kanske lite konstigt men det gjädjer mig att höra att jag inte är den enda som har en familj som tycker att jag är helt galen när det gäller svampplockning. Kanske är det så att de är de som är galna för att de inte förstår härligheten i svampplockningen!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone