0 268 visningar

3 svar

Cicci och Cicki T

cicki T Belgien

6 nov 2006 kl. 00:20

Ber om ursäkt, signaturen cicci har funnits på forumet långt innan min signatur cicki T Belgien. Vill bara betona att jag inte önskar ta över denna signatur.

0

Cicci H

6 nov 2006 kl. 10:33

Hej cicki! Jag lägger till ett H för mitt efternamn så kanske det blir lite lättare :)
Får man vara frågvis och fråga hur det kommer sig att du bor i Belgien, har du bott där länge och trivs du bra. Finns det mycket svamp där?

0

cicki T Belgien

6 nov 2006 kl. 14:35

Hej Cicci H! Visst får du vara frågvis. Gubbens dåvarande jobb flyttade sitt HK till Luxemburg 1990 så då flyttade vi med. Att vi hamnade i Belgien var en ren slump, vi letade större lägenhet när dottern föddes och hittade ett suveränt ställe att hyra inom en slottsegendom på bonnvischan.Hyrorna i Luxemburg är hutlösa och här fick vi både billigare och bättre boende.Och på den vägen är det.Vi trivs jättebra, dottern har rotat sig ordentligt (håller på Belgien mot Sverige i fotboll…). Själv sitter jag hemma och översätter och tar hand om alla fyrfotingar (två Berner Senner, två katter, en häst) medans gubben reser. Visst finns det svamp, beroende på år förstås. Mycket “svensk” natur runt knuten. Skulle kanske anordna en svampresa nästa år om jag vågar ;) eftersom säsongen är mycket längre här. Fast gör jag det blir det väl inget svampår! 

0

Cicci H

6 nov 2006 kl. 21:28

Hej Cicki, tack för ditt svar. Jag är en sån där nyfiken sak som bara undrar och undrar. Och Belgien är väl inte det första landet man tänker på om man skulle flytta utomlands. Låter ju hur mysigt som helst på din beskrivning. Är du hemma i Sverige ofta.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone