Hej Cicci H! Visst får du vara frågvis. Gubbens dåvarande jobb flyttade sitt HK till Luxemburg 1990 så då flyttade vi med. Att vi hamnade i Belgien var en ren slump, vi letade större lägenhet när dottern föddes och hittade ett suveränt ställe att hyra inom en slottsegendom på bonnvischan.Hyrorna i Luxemburg är hutlösa och här fick vi både billigare och bättre boende.Och på den vägen är det.Vi trivs jättebra, dottern har rotat sig ordentligt (håller på Belgien mot Sverige i fotboll…). Själv sitter jag hemma och översätter och tar hand om alla fyrfotingar (två Berner Senner, två katter, en häst) medans gubben reser. Visst finns det svamp, beroende på år förstås. Mycket “svensk” natur runt knuten. Skulle kanske anordna en svampresa nästa år om jag vågar ;) eftersom säsongen är mycket längre här. Fast gör jag det blir det väl inget svampår!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.