och inte nog med det, de gula tog ju guldet på rent fusk. en gul spelare tog ju bollen med handen i slutet av matchen och hade djurgården satt straffen hade aik varit guld vinnare.
pinsamt hur en avdankad sosse statsminister kan stå upp och hålla hyllningstal för ett lag som vunnit guld genom fusk !!
Detta var bara en liten parentes i vår jords historia. SM-guld är SM-guld och svamp är svamp. Nu ska jag ge mig ut och se om de stora trattkantarellbestånd som jag inte hann “avverka” före frosten fortfarande är fräscha.
Ser ut som att svampsäsongen långt ifrån är över än. Skönt att GULT är färgen för året både i svampskog och på fotbollsplaner.
Om ett par timmar ska ni få en rapport om trattkantarelljakten.
Håller med per d. Söndagen den 5/11 var en sorgens dag. Förstår inte hur “knallarna ” kan få lira på denna vedervärdiga plastplan.
Tala inte om straffen, “fröjdarn” måste ha fått en mega black-out.
Det skall bli intressant att se var Elfsborg skall spela sina Europacup-matcher. Tjejerna i Umeå fick inte lira på sin hemmaplan, plast, det satt UEFA stopp för. Men det kanske är annorlunda nu när det gäller grabbar. Ursäkta avståndet till svamp, men Bengt Sandh´s provokation var outhärdlig. Hoppas han går ner sig i nå´t kärr när han nu är ute och letar Trattisar. Se där, det blev ett svampinlägg i alla fall. Och så glöm inte att AIK är bollkulturens vagga.
Göran och per d!
För det första: Är leråkrar bättre än plastgräs? Såg ni inte hur AIK och GAIS kanade omkring på Ullevi utan möjligheter att ha kontroll på vare sig kroppar eller boll? På plastgräs är det samma underlag året runt, inga träsk, inga snedstudsar, inga ojämna tuvor, bara jämnt och fint.
För det andra per d.: Du är patetisk och fullständigt okunnig om fotboll. Är det fusk att få bollen på handen antingen det är avsiktligt eller oavsiktligt? Det är domaren som i så fall fuskar och inte spelaren. Med ditt löjliga resonemang är det fusk så fort en spelare drar på sig en frispark. Om du inte tycker att man är värdig guldmedaljör efter att ha kommit etta i allsvenskan efter 26 omgångar så fattar du noll om fotboll. Du är bara avundsjuk och visar precis samma negativa sidor som du alltid har gjort.
Nog om denne forumförstörare. Jag är medveten om att det är svårt att hitta kopplingar mellan svamp och fotboll men kan man avhandla privata bekymmer i form av sjukdomar här så kan man kanske göra ett övertramp som mitt om fotbollen. ELFSBORG TOG GULD OCH ÄR BÄST I SVERIGE!
Mitt besök i dag i skogen blev inte speciellt lyckat. ½ kg trattkantareller hade trotsat snö och kyla så nu är det bara att smörja in svampkorgen och ställa den på vinterförvaring och sätta sig ner och summera en underbar svampsäsong.
bengt, du kanske inte såg den gule spelaren som tog med handen i straffområdet i nyhetsmorgon tidigare idag !! det lät faktiskt som att även han skämdes och nog tyckte att det borde ha varit straff !!!
men du bengt tycker kanske att dina gula idoler har rätt att likt maradona utnyttja guds hand, fast här när det gäller att försvara sig !
per d, du gör den ena logiska kullerbyttan efter den andra. Jag tyckte också att det såg ut som straff men det är väl inte lika med fusk? Än en gång per d: domaren avgör, så har det alltid varit och kommr alltid att vara. Tror du att Augustsson är så dum så att han avsiktligt tar bollen med handen och därmed riskerar att guldet missas? Tänk vilket fusk AIK gjorde sig skyldiga till när de gjorde ett offsidemål mot Elfsborg som betydde 1-1 och som både domare och assisterande domare missade.
Nej du per d, kom med något bättre och försök att vara lite positiv i stället för att ständigt gnälla på allt och alla. Om du mår så fruktansvärt dåligt som dina idiotkommentarer visar så låt inte det gå ut över detta eminenta forum.
GULDET TILL ELFSBORG!
Herre gud Cicki T, skulle just gå och lägga mig, men efter ditt lysande inlägg MÅSTE jag bara peta in en pinne i brasan. Skämt å sido, vi torskade inte guldet i går. Det gjorde vi mot Helsingborg
med ett olycksaligt självmål på övertid (93). Att det sen inte gick att utöva någon konstruktiv fotboll mot GAIS är inget att säga om. Nya Ullevi var lika bedrövlig som Gamla Ullevi veckan innan.
Nu får vi smälta det här någon vecka, sen kan vi summera en sensationelt bra säsong. Direkt från ettan till en andra plats i allsvenskan, som tippat bottenlag (av expertisen)är ändå lysande. Och med sammanlagt 7-0 i de två sista hemmamatcherna mot de tippade topplagen Malmö och IFK som grädde på moset.
Och nu över till svampen!!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.