Fy fabian vilka fina bilder ni tagit allihop. Man får ju ståpäls. Det får bli så att jag önskar mig en kamera av tomten. Saknar i alla fall en bild; Mossnings (nu har jag väl rätt fotograf i alla fall?) “Fräsare”. De platsar väl här även om de är lite skrämmiga
men den som gjorde mig gladast, eftersom jag aldrig lyckats hitta nån doftticka tidigare, fast jag hört att man skulle kunna sniffa sig till den på håll. Som jag har letat gamla sälgar.
Klättra fick jag också göra för att kunna få en närbild på godbiten.
Upptäckte också en klättrande björnunge kan ni se den?
Vilka underbara bilder.
Jag har inga såna fina skogsbilder därför
bidrar med en bild på världens, bästa kallblodstravare Järvsöfax. Det har kanske inte så mycket med svamp att göra annat än att efter besöket hos hos honom i Hagmyren, stannade vi till för “att sträcka på benen” och ramlade på ett stort bestånd av kantareller som vi naturligvis plockade.
Här poserade han som den stjärna han är, när han hörde kameraklicket,gjorde han en helomvändning
jag kan ju bara svara på vad jag har för kamera och det är en liten kompakt kamera som egentilgen inte är så jätte bra, men det blir fina bilder iaf… Det är en FinePix av Fujifilm och har 4.1mega pixel.
Mycket av bildens kvalitet beror nog på kameran men det kan ju aldrig bli en bra bild av sig självt:-)
åtminstone om man vill vara pedagogisk och visa alla stadier det fattas bara trädet som inte växer vilt här i Västerbotten.
Jag har en 6 år gammal digitalkamera Canon ixus 2, 1 megapixel den faller snart isär är tejpad i sprickorna. Hoppas få en ny i julklapp.
Min bästa svampbild i år!
(kommer inte ihåg vad det var den hette men det växer ur älgspillning, så jag kallade den oproffsigt nog för bajssvamp…)
I annan kategori blir det bilden på en liten rastplats vid Bäcksjön
(där vi just hittat 10l trattkantareller och 3st sotvaxingar)
Sommaren 2006 är den bästa sommaren hittills i mitt liv. Så alla bilder jag tagit denna sommar faller in under bästa bild 2006.
Men, de passar inte här riktigt.. ;)
Här stödjer jag tex fåglar när jag köper en fågelalmanacka…
http://www.fagelcentralen.se/
De har en tävling först på Kustobservationer…gå in under Nyheter så står det lite info om tävlingen där.
...o så länken http://www.kustobsar.se/
Idén är jättebra, och det har varit uppe förut med förslag på vart man kan vända sig för att beställa kalender och priser. Att många tar bra bilder på forumet har vi sett så det kommer inte bli några problem att starta en ny tråd med bara svampbilder till kalendern.
Någon måste dock ta hand om det rent praktiska och det är där det tycks bli stopp. Det finns nog ingen som är frivillig till det helt enkelt. Tittade på dina länkar, vem gör det praktiska jobbet där?
Det skulle ju vara bra om det var någon annan än Michael K, han har nog tillräckligt skulle jag kunna gissa.
Jo jag vet, tänkte att någon driven person som kände sig manad att ta tag i det hade i så fall möjligheten att kontakta de som gjort kalendern för Fågelcentralen o fråga om hur de har gått till väga därav lade jag till länkarna.
Du undrade vem som gör det praktiska jobbet där..tja mejla och fråga…:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.