Större! Vackrare! Godare! Vaddå minusgrader? Vaddå snö? Det växer så det knakar. På min runda idag massor med trattkanatreller, (kanske 6 liter), endast en kantarell (men en vacker en!). Hittade ett kärr som jag knatade runt på huk, ivrigt spanande efter rödgul trumpet - men ack nej, de har något emot mig!
Skulle leta rätt på ett ställe med svart trumpet som jag hittade för några veckor sedan. Gick runt, runt i säkert 20 min men hittade aldrig rätt buskage. Tyckte jag såg en hare eller ett rådjur och gick iväg några steg för att kolla. Såg varken hare eller rådjur men däremot att jag stod mitt bland buketter med svart trumpet!!!! (Nytt ställe).
Lycklig går jag mot bilen, genom en eklund, och vad tittar upp bland eklöven? Bukett efter bukett, efter bukett med svart trumpet! 10 meter från vägen!
Ordningen återställd -nattsudd med svamprens -svarta fingrar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.