0 93 visningar

2 svar

Svarta Trumpetsvamp!!!!

Matthias

22 sep 2004 kl. 01:13

Ojojoj!

Trodde inte att det skulle vara möjligt, men min fru och jag har hittat ungefär två kilo svarta trumpet svamp på ett och samma ställe.

Har letat efter de i ett par år nu och jag trodde aldrig att jag skulle kunna hitta de, speciellt inte så många.

Någon som vet hur mycket de är värda på marknad? Jag tänker inte sälja de, är bara nyfiken.

0

Olle

22 sep 2004 kl. 20:53

Hej du lyckliga!

Jag plockar mer än gärna denna läckra svamp. Men som du skriver, den är svår att upptäcka. Jag har 2 ställen som jag vet de finns men i år verkar det inte bli en enda. Hoppas de kommer.
Ett år som vi hittade ca 6-7 liter (vet ej vikt) så sa min sambo som är från Thailand att hennes kompis plockat massor, men kastat allt, för det såg oätlig ut (snyft…). Då såg jag i tidningen att någon sålde, privat tror jag, för 80 kr hektot. Gissa om min sambos kompis höll på att svimma när hon fick veta det.
Jag vet ej vart du bor men här i Västerås kan jag tänka mig att priset ej är lägre eftersom det inte verkar bli någon bra säsong för den svarta trumpeten.

Mvh

0

matthias

26 sep 2004 kl. 01:55

Tack för svaret! Jag bor i Eskilstuna. Ska kolla pa mandag om det har kommit flera!

Jag har alltid om värdet pa olika svampar. De som âr goda och sällsynta maste ju vara dyrare, finns där en marknad för det? Vart da isafall? är det mest privat som du säger? Nyfiken…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone