0 228 visningar

6 svar

Bland GPS, grisorgasmer och kamphundar....

Salasias

9 nov 2006 kl. 15:14

...kanske det faktum att jag idag plockat ca 30 liter trattkantareller i Tyrestatrakten, söder om Sthlm, kan kännas som ett ovidkommande inlägg….

Bara tänkt som en uppmuntran till er som tror att säsongen är slut. Det är den inte.
Två liter kantareller blev det också, men kan man äta dem om de varit frusna? De var lite sladdriga bitvis…

På lördag, i spått regn, bär det iväg igen….

0

Daniel Persson

9 nov 2006 kl. 15:36

Där prickade du in årets bästa tråd-rubrik, Salasias! :)

0

Mmm

9 nov 2006 kl. 15:37

WOW!!!!
Grattis!

0

Bo E

9 nov 2006 kl. 17:01

Tänker mig ut på lördag / söndag eller båda, men efter förra helgens sönderfrysta blomkålsvamp har jag tyvärr inga illusioner om att hitta nåt matnyttigt här i frostiga mellansverige.

Har ni inte snö i Stockholmstrakten eller har varmare vindar befriat er?

Grattis till ev. fynd och lycka till på lördag oxå då...

0

per d

9 nov 2006 kl. 17:05

ser med spänning framemot morgondagens svamptur, som nog blir den sista i år ! hoppas att svampsnyltingarna inte varit och tagit trattkantarellerna….. blir också intressant att se om kantarellerna fortsatt att dyka upp. en eller annan karl johan vore heller inte fel, men det är nog att hoppas för mycket…?

0

Ingen snö...

Salasias

9 nov 2006 kl. 17:11

..har vi Sthlm, men bara +1 eller så.

Trattisarna är hur fräscha som helst. Blåmusseroner hittade jag också men plockar inte dem, för jag tycker bara sisådär om dem.

0

cicki T Belgien

9 nov 2006 kl. 17:23

hittade till min stora förvåning fjällskivling idag mycket ovanligt sent även här nere så än finns det hopp

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone