För att lätta lite på smilbanden :-)
En man sitter hemma och kollar sporten på tv när hans fru frågar:
- Kan du fixa lampan i hallen?
Han tittar snett på henne och säger: Ser jag ut som en elektriker?
- Men kan du fixa kylskåpsdörren då?
Han svarar: Laga kylen? Ser jag ut som en kylmontör?
- Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren.
Han svarar: Jag är f-n ingen snickare och fixar inga trappsteg! Ser det ut som det står Järnia i pannan på mig? Jag har fått nog, jag går till puben ...
Han går till puben och dricker i några timmar. Han börjar efter ett tag få skuldkänslor och bestämmer sig för att gå hem och försöka laga åtminstone någon av de trasiga sakerna.
När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat och lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.
- Älskling, hur har det här gått till?
- Tja, efter att du hade gått så satt jag mig på trappan och grät lite.
Just då passerade en ung man och frågade vad som var fel. Jag sade som det var. Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.
- Så vad blev det för sort?
- Men hallåååå ... Ser jag ut som en konditor, eller?
kanske fräckis.
liten flicka var hos frisören, hon hade fått en klubba av sina föräldrar för att hon skulle sitta still och bli klippt. Frisören klipper å det ramlar ner hår på klubban, Han säger till flickan “har du fått hår på godisen” hon svarar .Nej , jag är bara 8 år
Kolle o Ada var ute och plockade svamp.Ada gick framåtböjd, och såg i Kolles ögon rätt rund ut.
Varpå han utbrister. - Värst va du blett breer om råmpa, som ett helt tröskverke. Hon blev inte särskilt uppmuntrad utan var sur hela dagen. På kvällen kröp Kolle intill henne och försökte vänslas lite. Hon vände surt på sig.- Du ska la inte dra igång ett helt tröskverke för ett litet halmstrå ?