0 327 visningar

15 svar

julklappstips??

Paula

9 nov 2006 kl. 19:03

Lägger in en länk till en svampsida som annonserade i tidningen Land. Förutom svamp och tillbehör så fanns ett jättefint urval smycken och kläder, porslin o annat som säkert skulle passa som julklapp till någon närstående svampfrälst person!
http://www.svamping.e-butik.se

0

Susanne E

10 nov 2006 kl. 07:44

Ja, där fanns det då allt för en “svamptokig” :)....funderar lite på hur man kan komma på en sådan affärsidé?...Kul sida i alla fall!

0

Lena M

10 nov 2006 kl. 08:30

Roligt, men dyrt tycker jag.

0

Birgitta D

10 nov 2006 kl. 09:52

Efterlyser en barnbo om svamp givetvis som någon på forumet tipsade om tidigare i höst. Kan inte hitta tråden. Kan någon hjälpa mig?

0

Susanne E

10 nov 2006 kl. 09:56

Efterlys Gunhild, jag har ett starkt minne av att det var hon som tipsade om boken. Minns också den tråden, men inte vad boken hette, tyvärr.

0

Lena M

10 nov 2006 kl. 09:58

Min första bok är kanske lämplig, stora bilder och de 20 mest vanliga matsvamparna. Utgiven av Pelle holmberg / Hans Marklund / Siw Muskos på ICA förlaget
http://www, forlaget.ica.se

0

Birgitta D

Irene A

10 nov 2006 kl. 10:28

Det låter som “Trollsmör och trattkantarell”.
På förlaget och hos internetbokhandlarna verkar den vara slutsåld.

0

Totte Gbg

10 nov 2006 kl. 10:39

Jag har en barnbok om svamp som heter Sofis svampbok som Stefan Casta och Bo Mossberg gett ut, kan det vara något? Förlaget heter Opal AB 1998.

0

Totte Gbg

10 nov 2006 kl. 10:50

kan detta vara något…http://www.bokborsen.se/result.php?issearch=1&ctmode=1&upphov=&titel=&beskrivn=&visa=2&sort=7&format=&fritext=trollsm%F6r+

0

Vår första svampbok

Gunhild

10 nov 2006 kl. 17:17

av Görel Kristina Näslund

0

Birgitta F

10 nov 2006 kl. 17:26

Kul att så många hittade till bokbörsen, det roligaste jag hitills snurrat på vad gäller böcker. Sen verkar det fungera också. Jag samarbetar också aktivt med ett antikvariat så jag kommer gå igenom deras tusentals böcker under vintern.

0

Gunhild

10 nov 2006 kl. 17:28

Den bästa och billigaste julklappen gör du själv. Förpacka torkad svamp i en fin burk, gör en rolig etikett och bifoga ett recept.
Köp en korg på Myrorna och måla den i nån glad färg som syns bra i skogen, dekorera med nån svamp och knyt fast en brödpensel och en billig svampkniv från ICA.
Du kan också göra en tavla av Cinnobertickorna sen i somras.

0

trollsmör och trattkantarell

Karin Z, Västerås

10 nov 2006 kl. 22:18

Jag har svampboken “trollsmör och trattkantarell” om någon är intresserad. Maila mig på karin@zettergren.net så får vi se om jag har hittat den bland alla andra böcker! Den finns någonstans i gömmorna. Mysig bok för små nybörjarsvampentusiaster!

0

Elisabeth Jansson

10 nov 2006 kl. 22:59

Fanns på http://www.bokborsen.se
tror jag
det är begagnade böcker

0

Birgitta D

11 nov 2006 kl. 13:18

Tack för alla svar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone